Festivitat Sant Jocund 2017

La Comissió Sant Jocund organitza un conjunt d’actes per tal de celebrar la festivitat d’un dels tres copatrons de Vilafranca. Enguany s’han programat tres conferències, el tradicional concert i la missa solemne al el cant dels goigs.

Conferències

El proper divendres 2 de febrer, a les 19h, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta (plaça de Santa Maria), l’historiador Daniel Sancho París pronunciarà una conferència amb el títol “Devocions al Penedès. Història, tradició i patrimoni”. Durant la conferència s’explicaran quines són les devocions particulars al Penedès, així com algunes de les tradicions més vinculades a elles.

El següent dimarts 6 de febrer, a les 19h, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta (plaça de Santa Maria), l’estudiós i filòleg Joan Solé Bordes parlarà sobre “Aproximació a la figura de Pere Alegret en el centenari de la seva mort”. Solé explicarà en la seva conferències aspectes de Pere Alegret, impressor i intel·lectual de la Vilafranca de finals del segle XIX i principis del segle XX.

L’endemà dimecres 7 de febrer, a les 19h, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta (plaça de Santa Maria), Jordi Sacasas Segura, arxiver i conservador del museu i tresor de l’església parroquial de Santa Maria del Pi de Barcelona, pronunciarà la conferència amb el títol “Adrià Ferran Vallès, il·lustre escultor vilafranquí”. Sacasas ens descobrirà la figura i l’obra de l’escultor Adrià Ferran, així com dels seus fills i néts, un importantíssim escultor amb obra a Mallorca.

Missa Solemne

El divendres 9 de febrer, a les 20h, a la basílica parroquial de Santa Maria, es celebrarà la Missa Solemne presidida per Mn. Xavier Aymerich, rector de la parròquia de Santa Maria de Vilafranca. En acabar, es procedirà al cant dels Goigs.

Concert

El diumenge 11, a les 13h, després de la missa de 12h, a la basílica parroquial de Santa Maria, hi haurà el tradicional concert de Sant Jocund interpretat per Berenguer Montserrat.

Aportacions a la campanya “Una rajola per a Sant Jocund”

Si bé el retaule majòlica de Sant Jocund ja està instal·lat des de fa tres anys a la capella de la basílica de Santa Maria de Vilafranca, encara falten aportacions econòmiques per tal de sufragar les despeses ocasionades amb la realització del plafó ceràmic, la seva col·locació i l’adequació de la capella. Si es desitja participar en la campanya es pot fer l’aportació de 50 euros al següent número bancari: Banc Popular ES04 0075 0769 3806 0060 6341 A l’ingrés cal fer constar el nom i cognoms i un telèfon de contacte.