Romeria a Montserrat

PROGRAMA DE LA 94ª ROMERIA A MONTSERRAT

Parròquies de Vilafranca, 16-19 octubre de 2020

La situació especial per motiu de la pandèmia que vivim aquest any 2020 ens ha obligat a repensar la Romeria de Vilafranca a Montserrat, prevista per als dies del 16 al 19 d’octubre. Evidentment és impossible organitzar els actes habituals, que comporten trobades massives perilloses. Però també ens sabia greu suspendre del tot la Romeria. Per això des de la Comissió parroquial organitzadora hem optat per una opció intermèdia.

Tots aquells que ho desitgin poden reservar les cel·les com cada any, amb el benentès que els grups que les ocuparan seran famílies o persones molt properes sense risc de contagi. Demanem que s’abstinguin de reservar les cel·les aquells grups que no són convivents habituals, així com també evitar durant els dies de Romeria aquelles trobades grupals que puguin comportar risc de contagi. El dimecres 23 de setembre de 18 a 20h a la sala Mn. Vinyeta es farà la reserva de les cel·les. Aquest any el preu és més econòmic, ja que l’organització de la Romeria no tindrà tantes despeses com altres anys. Montserrat ens ha assegurat que per a aquells que aquest any decideixin no venir, es mantenen les reserves per a l’any que ve.

Els actes habituals, però, queden suprimits. Només farem un acte conjunt de la Romeria parroquial de Vilafranca a Montserrat: la missa dels romeus, el dissabte 17 d’octubre a les 9h del matí a la basílica. Aquest acte és només per als fidels de Vilafranca, i per tant podrem ocupar la basílica sense dificultats d’aforament. La resta d’actes són només les celebracions habituals del monestir, als quals cadascú pot participar pel seu compte: 7:30h. Laudes; 11:00h. Missa Conventual; 18:15h. Rosari; 18:45h. Vespres. Cal tenir en compte que els caps de setmana per participar a la missa conventual cal fer reserva prèvia al web del monestir: https://abadiamontserrat.cat/reserves/

Tot això tenint en compte que, en cas que la situació epidemicosanitària empitjorés, replantejaríem el manteniment d’aquesta opció. Esperem que sigui un any de transició, i que ben aviat puguem reprendre la Romeria amb normalitat. Entretant, ens encomanem a la Mare de Déu de Montserrat, fent nostre el lema de les romeries que aquest 2020 ens proposa el Santuari: “Sou feliç, Verge Maria, vós que heu acollit la Paraula que és llum per al món”. Que ella ens protegeixi, acompanyi, i deslliuri també d’aquesta pandèmia que ens afeixuga.