Consell d’Economia

La seva funció és vetllar pels temes econòmics de les Parròquies de Vilafranca, l’atenció del que suposen les despeses de les tasques pastorals i conservació del patrimoni i d’informar als fidels de la seva gestió.

Per col.laborar en les despeses de les parròquies de Vilafranca, pots fer una donació.

Descarregar (PDF, 47KB)

(cal imprimir el document adjunt, omplir-lo i deixar-lo a la rectoria o en qualsevol centre de culte)

Resum econòmic 2018

En el resum de l’any 2017 dèiem que s’haurien d’incrementar els ingressos per subscriptors…… En aquest exercici hi ha hagut un augment que en percentatge suposa un 34,94 % més que en el 2017. Des del Consell d’economia donem les gràcies als nous subscriptors i a la vegada us animen a col·la-borar amb noves subscripcions.

L’economia parroquial podem dir que és estable. Les despeses totals han augmentat en un 2,42 % respecte a l’exercici anterior, acomplint el proposat al comentari de despeses 2017. No obstant això, ens preocupen molt les obres d’arranjament que cada dia surten en les nostres esglésies i edificis.

Ja es consoliden tots els comptes parroquials per a la presentació de l’Impost de Societats i dels comptes al bisbat.

Al dors d’aquest full teniu els Ingressos i Despeses corresponents a l’exercici i dels comptes corresponents a la parròquia. No s’hi inclouen les entitats parroquials que funcionen de forma autònoma com la Casa de Colònies de Penyafort, Grup d’Esplai i colònies, Santa Ma-ria 2020.

Descarregar (PDF, 41KB)

RESUM INGRESSOS 2018

Els ingressos totals són 225.167,23 €, superiors a 2017 en 15.870,01 €. Aquest augment en part ve donat per les subscripcions que han augmentat en 5.114,53 €. I també pels ingressos de les partides Ciutat Jardí i Agrupament escolta; aquests són ingressos provinents d’exercicis anteriors que flueixen en aquest exercici.

En tant al resultat, hi ha un superàvit de 13.874,98 €, import provinent dels ingressos extraordinaris ja comentats. Realment si no s’haguessin produït aquests ingressos, estaríem situats en un dèficit de 4.302,64 €. Així doncs, tenim una disminució dels ingressos reals de l’exercici, qüestió aquesta que ens porta a contenir la despesa per tal de mantenir estables els resultats.

RESUM DE DESPESES 2018

Les despeses totals són 211.292,25 €. Han augmentat respecte a l’any anterior, i sobretot ha augmentat i molt la partida “reparació i conservació” en un percentatge de 12,43 %. Estem en un període de canvis d’il·luminació de les esglésies, de les bombetes tradicionals per “leds”, amb un cost important.

També han augmentat (15,61 %) els subministraments (llum, aigua i gas). Estem en un procés d’adequar les despeses i reduir-les al màxim, és una qüestió molt important i que de moment sembla que es podrà acomplir si es van mantenint els ingressos.

L’any 2019 esperem augmentar el nombre de subscriptors per poder aconseguir i mantenir que els resultats siguin els més òptims.