L’ESPIRITUALITAT DE LA PARRÒQUIA

En la darrera reunió del Consell Pastoral Parroquial vàrem reflexionar i dialogar sobre aquest tema, tota vegada que la VIDA ESPIRITUAL és una dimensió fonamental de la vida cristiana.

Pel poble cristià l’espiritualitat està fonamentada en la vida de l’Esperit, l’esperit de Jesús, una vida amarada d’evangeli. També per a nosaltres és un camí individual de seguiment de Jesús viscut en una comunitat cristiana concreta. En l’Evangeli trobem el sentit més profund de la vida i la llum que guia el nostre camí de cada dia. Un camí compromès en la construcció del Regne, i per tant contínuament mobilitzat i en constant recerca i evolució.

Per tant quan parlem d’ESPIRITUALITAT DE LA PARRÒQUIA, volem expressar aquella manera de ser i de viure de la comunitat cristiana que, amb el seu testimoni, ofereix un sentit concret de la vida i un compromís a favor de les persones que més pateixen.

Aquesta espiritualitat ha de ser:

• Lliure i alliberadora: Opció lliure de la fe i relació amb Déu des de la llibertat.
  • Raonable: Donar raó de la fe que professem.
  • Centrada en l’amor: Posar Jesús en el centre del nostre amor i descobrir en els altres el seu amor.
  • Profètica, a favor dels més pobres: L’espiritualitat evangèlica porta a l’acció, a la vida del dia a dia, i a construir un món més just i més digne.
  • Comunitària: L’espiritualitat cristiana és comunitària, s’intercanvia, es comunica i es comparteix. Per mitjà de l’Eucaristia s’expressa l’amor de Déu vers la comunitat humana.

A partir d’aquesta reflexió ens vàrem preguntar:

1. Quines activitats hi ha a la parròquia que ajuden a aprofundir i a donar sentit evangèlic al que fem?
  2. La nostra comunitat encarna les qualitats de l’espiritualitat cristiana?
  3. Quines necessitats espirituals veiem en les persones del nostre entorn?
  4. La parròquia podria fer alguna proposta nova en aquest sentit?

Setmana de pregària per la unitat dels cristians

Com cada any la celebrem del 18 al 25 de gener. El lema d’enguany és: “TOTS SEREM TRANSFORMATS PER LA VICTÒRIA DE NOSTRE SENYOR JESUCRIST”.

Hem pregat per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, i ho fem especialment en les d’aquest cap de setmana (dissabte, 21 i diumenge, 22). Una celebració important ha estat la Pregària Ecumènica que hem tingut aquest dissabte dia 21, a les 6 de la tarda, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (carrer Baltà de Cela, 41. L’Espirall).

Benedicció d’animals amb motiu de la festa de St. Antoni Abat

Aquest diumenge dia 22, a 3/4 d’1 del migdia, davant l’església de sant Francesc.

Jornades de Formació per a Catequistes

La primera sessió va ser el passat dilluns dia 16 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “La figura de Jesús segons sant Marc” per Mn. Ferran Bueno. La segona serà el proper dilluns dia 23, a la mateixa hora i al mateix lloc. Tema: “Catequesi i família” per Mn. Miquel Raventós.

Reunions de pares i mares de nens i nenes de segon curs de Catequesi

• Dimarts dia 24, a les 9 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.
  • Dijous dia 26, a les 9 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Pastoral de la Salut

Dissabte dia 28, a 2/4 de 12 del migdia, al Centre Ricard Fortuny, celebració de l’Eucaristia.

Aplec de Sant Pau

Aquest tradicional APLEC tindrà lloc el proper diumenge dia 29 de gener, a partir de les 11 del matí, d’acord amb el següent horari:

11.00Repic de campanes i celebració de l´EUCARISTIA.
11.45Gegants de Pacs i Esbart dansaire “Rocasagna” de Gelida
12.45Grup musical “Folkcerola” de Vallvidrera
13.00Concurs de grimpaires i Exposició de la vida rural i masies.
14.00Vermut popular
15.00Comiat.

“Sant Pau és com un miracle al bell mig del Penedès. La campana per oracle, el seu toc convida al rès…”