“SÍ QUE HO VULL: QUEDA PUR”

Jesús no fa fàstics davant malalties tan repulsives com la de la lepra. Escolta els laments, la súplica d’un necessitat, i el toca, sense preocupar-se si això significa que ell quedarà impur per haver-se acostat a un leprós. La seva paraula, el seu gest, el seu tocar, renta, purifica. Però no vol publicitat ni fama: li recomana seriosament de no dir-ho a ningú. L’important no és que la gent l’admiri o el lloï, sinó ajudar a qui ho necessita, a qui li demana auxili.

Quantes necessitats trobem al nostre voltant i no només en l’anomenat Tercer Món, que també, sinó molt a prop nostre. No podem, no hem de passar indiferents davant tant patiment. El problema no és que s’ho hagin buscat, o que siguin uns ganduls, o que si no treballen és perquè no volen, o que millor que es quedin al seu país, o… Si les necessitats dels altres, dels nostres germans, no ens commouen, hem de revisar si veritablement som deixebles de Jesús. Ens creiem, de debò, que són els nostres germans?

Senyor, guarint el leprós ens recordes que ens estimes amb els nostres defectes i contradiccions i tot.

Volem ser cada cop més bons, però no som una Església de gent irreprotxable. Fem el bé en el teu Nom.

Senyor, la nostra societat té lepres socials que priven de fer una vida norma als qui les té. Dóna’ns valor i creativitat per ajudar a trobar feina a qui no en té i per saber integrar els qui vénen de fora.

Senyor, vares guarir el leprós acostant-t’hi i tocant-lo. Que el nostre servei sigui sincer i que no tinguem por del què diran.

Dóna’ns, Senyor, un cor sensible i capaç de compadir-se dels qui pateixen. Que trobin en nosaltres l’amor que tu els tens.

De “la Missa de cada dia”

Campanya contra la Fam 2012

Aquest cap de setmana -dissabte dia 11 i diumenge dia 12-, a tots els centres de culte, COL·LECTA EXTRAORDINÀRIA per al finançament del projecte que ens ha confiat Mans Unides. Siguem generosos en la mesura de les nostres possibilitats.

Celebracions comunitàries del sagrament del Baptisme

El proper diumenge dia 19 de febrer, a les 5 de la tarda, hi haurà una celebració comunitària del sagrament del Baptisme. Seran batejats 5 infants.

Durant el temps de Quaresma NO hi haurà celebracions baptismals. A partir del Diumenge de Pasqua, les celebracions previstes fins al mes de juny són les següents:

• 8 d’abril –Diumenge de Pasqua- a la Missa solemne de les 12 del migdia.
  • 15 d’abril, a les 5 de la tarda, a la Basílica de Santa Maria.
  • 6 de maig, a les 5 de la tarda, a la Basílica de Santa Maria.
  • 19 de maig –dissabte-, a les 6 de la tarda, a la Basílica de Santa Maria.
  • 3 de juny, a les 5 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat.
  • 16 de juny –dissabte-, a les 6 de la tarda, a la Basílica de Santa Maria.

Preparació al Matrimoni. Acolliment de parelles

Per aquest curs estan previstes dues sessions:

• Dissabte, 10 i diumenge, 11 de març;
  • Dissabte, 26 i diumenge, 27 de maig.

Horari: dissabte de 8 del vespre a 11 de la nit; diumenge de 10 del matí a 2 del migdia.

Inscripcions per a la Primera Comunió

La setmana passada varen fer-se les inscripcions per a la Primera Comunió. Les celebracions seran a partir del Diumenge de Pasqua fins a mitjans del mes de juny. S’han programat especialment 8 diumenges i 2 dissabtes. Els pares que encara no hagin fet la inscripció poden fer-la dilluns i dimarts d’aquesta setmana entrant, al despatx parroquial.

Nova pàgina WEB

Recordeu que des de fa unes setmanes, les Parròquies de Vilafranca tenim una nova pàgina WEB, on trobareu diverses informacions i, també, el FULL INFORMATIU de cada setmana. L’adreça és: http://www.parroquiesdevilafranca.org