“LA SALUT, DRET DE TOTS: ACTUA!”

Aquest és l’eslògan de la CAMPANYA CONTRA LA FAM d’enguany. El projecte que MANS UNIDES ens ha confiat als arxiprestats de Garraf, Vilafranca, Anoia i Piera/Capellades es desenvolupa en unes regions boscoses del centre-sud de l’Índia, on la majoria de la població tribal indígena viu en petits assentaments de barraques, incomunicats per la falta d’infraestructures, dedicats a una agricultura purament de subsistència. Amb aquest projecte, que té un pressupost de 44.890 euros es vol millorar el nivell educatiu, sanitari i econòmic de les dones i els nens, creant una xarxa de líders d’organitzacions populars, capacitant educadors socials, impulsant l’escolarització dels infants i intentant acabar amb el treball infantil. Unes 3.000 famílies es veuran directament beneficiades, es-pecialment els nens i les dones.

Un any més, les Parròquies de Vilafranca ens sentim urgits a donar una resposta a la petició que ens fa MANS UNIDES. És una exigència de la nostra fe. Ens ho recorda el Papa Benet XVI en l’Exhortació Apostòlica Postsinodal “Verbum Domini”: La Paraula de Déu i la caritat efectiva:

El compromís per la justícia, la reconciliació i la pau té la seva última arrel i el seu compliment en l’amor que Crist ens ha revelat. En escoltar els testimonis aportats en el Sínode, hem prestat més atenció a la relació que hi ha entre l’escolta amorosa de la Paraula de Déu i el servei desinteressat als germans; tots els creients han de comprendre “la necessitat de traduir en gestos d’amor la Paraula escoltada, perquè només així es fa creïble l’anunci de l’evangeli, malgrat les fragilitats humanes que marquen les persones”. Jesús va passar per aquest món fent el bé (cf. Ac 10,38). Escol-tant amb disponibilitat la Paraula de Déu en l’Església, es desvetlla “la caritat i la justícia per a tothom, sobretot per als pobres”. Exhorto, per tant, tots els fidels a meditar amb freqüència l’himne a la caritat escrit per l’apòstol Pau, i a deixar-s’hi inspirar: “L’amor és pacient, és bondadós; l’amor no té enveja, no és altiu ni orgullòs, no és groller ni interessat, no s’irrita ni es venja, no s’alegra de fer el mal, sinó que troba el goig en la veritat. Tot ho excusa, tot ho creu, tot ho espera, tot ho suporta. L’amor no passarà mai” (1 Co 13,4-8).
Per tant, l’amor al proïsme, arrelat en l’amor de Déu, ens ha de tenir constantment compromesos, personalment i com a comunitat eclesial, local i universal.

Campanya contra la Fam 2012

• Dilluns dia 6, a les 9 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta: CONFERÈNCIA a càrrec del missioner laic Ramon Carbonell, que ha treballat els dos darrers anys a l’Argentina, tocant a Paragüai.
  • Divendres dia 10, a les 9 del vespre, al Col·legi Sant Ramon: SOPAR SOLIDARI CONTRA LA FAM. Ens parlarà el missioner pare blanc Julio Feliu, que des de l’any 1967 treballa a Malawi, i ens explicarà la tasca efectuada en aquell país.
  • Dissabte dia 11 i diumenge dia 12, a tots els centres de culte, COL·LECTA EXTRAORDINÀRIA per al finançament del projecte.

Curs bíblic

El proper dimarts dia 7, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: 1Co 14,1-40.

Sant Jocund

És un dels patrons de Vilafranca, juntament amb Sant Fèlix i amb Sant Raimon de Penyafort. La seva festa s’escau el dijous dia 9 de febrer. A les 8 del vespre hi haurà celebració de l’Eucaristia amb la participació de l’agrupació coral “El Coro”, que enguany celebra el 150è aniversari de la seva fundació. En acabar la celebració ens oferiran el cant dels “Goigs de Sant Jocund”.

Festa de la Mare de Déu de Lourdes

Es celebra el dissabte dia 11. Els membres de l’Hospitalitat de Lourdes participaran en l’Eucaristia de les 8 del vespre.

En acabar la celebració hi haurà un petit concert a càrrec de la coral vilafranquina “Essència de Gospel”.

Cos de Portants del Sant Crist

Assemblea general ordinària, el proper dissabte dia 11, a les 6 de la tarda, a la Rectoria (primer pis, sala del Consell Pastoral. Entrada per la plaça del campanar).

Missa Familiar

Dissabte dia 11 de febrer, a les 7 de la tarda, a la parrò-quia de la Stma. Trinitat. Aquesta Missa va destinada a famílies joves, amb infants petits, però és oberta a tothom.

Nova pàgina WEB

Recordeu l’adreça de la nova pàgina WEB de les parròquies de Vilafranca, on podeu trobar diverses informacions. L’adreça és: http://www.parroquiesdevilafranca.org.