VOCABULARI PASQUAL

PASQUA: Pasqua és la festa principal dels cristians, com també ho és dels jueus. Ells celebren l’èxode, quan van ser alliberats de l’Egipte, amb Moisès al capdavant. Nosaltres, la mort i resurrecció de Jesús.

La paraula “Pasqua” per als cristians significa el “pas” de Jesús, a través de la mort, a la vida nova de ressuscitat, junt amb Déu.

La data de la Pasqua és variable. Es celebra “el diumenge després del pleniluni següent a l’equinocci de primavera”, i pot caure entre el 22 de març i el 25 d’abril.

CINQUANTENA PASQUAL: El temps pasqual abraça set setmanes de festa, des del diumenge de Pasqua fins al de Pentecosta, que en grec vol dir “cinquanta”. Aquests cinquanta dies els celebrem amb alegria com un sol dia festiu, com un gran diumenge continuat.

CIRI PASQUAL: El ciri pasqual és el ciri que encenem a la Vetlla Pasqual com a símbol de Crist que passa de la mort a la vida, i que és la nostra Llum per sempre.

Durant les set setmanes del Temps Pasqual, aquest Ciri brilla a totes les celebracions. També s’encén en dos moments molt significatius de la vida d’un cristià: el baptisme i les exèquies, l’inici i la plenitud de la nostra comunió amb Crist Jesús.

AL·LELUIA: La paraula “al·leluia” ve de l’hebreu “lloeu Jahvè, lloeu Déu”. És una aclamació dels jueus, anterior al temps de Jesús, i ara compartida també pels cristians.

“Al·leluia” s’ha convertit en sinònim de “joia”. El cantem, sobretot, durant la cinquantena pasqual.

TROBADA PASQUAL

Aquesta tradicional trobada de les parròquies de la Vicaria episcopal del Penedès-Anoia-Garraf es celebrarà el proper diumenge dia 22 d’abril, a les 6 de la tarda, a la Parròquia de sant Antoni Abat, de Vilanova i la Geltrú. Presidirà l’Eucaristia el nostre Bisbe Agustí. Acabada la celebració hi haurà una estona de convivència festiva. Hi sou convidats!

Per a les persones interessades hi haurà un autocar que sortirà de Vilafranca a les 5 de la tarda. Cal reservar la plaça.

EXCURSIÓ PARROQUIAL

1 DE MAIG DE 2012

VISITA A LA BASÍLICA DE LA SAGRADA FAMILIA

• matí : celebració de l’Eucaristia i visita catequètica .
  • migdia : dinar en un restaurant al centre de Barcelona.
  • tarda : visita al Castell de Montjuïc i al Maremàgnum.

Preu (tot inclòs) : 30 €

Reserves al despatx parroquial.

GRUPS DE DIÀLEG

Dilluns dia 16, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta. Tema: ECOLOGIA. SALVEM LA TERRA QUE DÉU ENS HA DONAT. Conferenciant: Joan Carrera, sacerdot jesuïta.

CURS BÍBLIC

Dimarts dia 17 d’abril, a ¾ de 7 de la tarda a la rectoria. Tema: 2Co 1-2.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “AMB ULLS CRISTIANS”.

Tindrà lloc el dijous, 19 d’abril, a les 9 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta. Es tracta d’un llibre-homenatge a Mn. Josep M. Totosaus, en el qual es recull una selecció de 100 articles, publicats entre el 2000 al 2006 al setmanari “el3devuit”. L’import de la venda d’aquest llibre serà íntegrament per a Càritas Interparroquial de Vilafranca. En la proximitat de Sant Jordi pot ser un bonic regal!

PASTORAL DE LA SALUT

Dissabte dia 21 d’abril, a 2/4 de 12 del migdia, Eucaristia al Centre Ricard Fortuny.