DIUMENGE XXIII DE DURANT L´ANY
9 DE SETEMBRE DE 2012

Cinquantè aniversari de l’inici del Concili Vaticà II

El proper 11 d’octubre farà 50 anys que s’inicià el Concili Vaticà II, que convocà el Papa Joan XXIII. Per aquest motiu, ens va semblar oportú llegir, els dies de la Novena a Sant Fèlix, alguns fragments de dos dels principals documents conciliars.
A partir d’aquest “full informatiu” i durant unes setmanes, en transcriurem alguns fragments.

De la Constitució pastoral de l’Església en el Món contemporani:

“La joia i l’esperança, la tristesa i l’angoixa dels homes contemporanis, sobretot dels pobres i de tots els qui sofreixen, són també la joia i l’esperança, la tristesa i l’angoixa dels deixebles de Crist, i no hi ha res de veritablement humà que no trobi ressò en el cor d’ells. La seva comunitat, en efecte, està composta d’homes que, agermanats en Crist, són conduïts per l’Esperit Sant en el pelegrinatge vers el regne del Pare i han rebut un missatge de salvació per a proposar a tothom. Per això se sent de debò íntimament solidària del gènere humà i de la seva història.

Avui dia, el gènere humà, admirat dels propis descobriments i del seu poder, s’interroga, sovint amb angoixa, sobre l’evolució actual del món, sobre el lloc i la missió de l’home en l’univers, sobre el sentit dels seus esforços individuals i col·lectius, i també sobre el destí darrer de les coses i
dels homes.

Per això el Concili, testimoni i guia de la fe de tot el poble de Déu, aplegat per Crist, no pot donar una prova més gran de solidaritat, de respecte i d’amor a tota la família humana, de la qual forma part, que establint amb ella un diàleg sobre tots aquests problemes, aportant-hi la llum de l’Evangeli i posant a disposició del gènere humà les energies de salvació que l’Església, guiada per l’Esperit Sant, rep del seu Fundador”.

Catequesi Parroquial. Curs 2012 – 2013 :

Primer curs (nens i nenes que faran tercer curs de primària a l’escola):
Començarà el dilluns, dia 1 d´octubre. Les sessions seran cada dilluns, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Segon curs (nens i nenes que van fer el primer l’any passat):
Començarà el dimarts, dia 2 d´octubre. Les sessions seran cada dimarts, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Altres cursos (nens i nenes que ja han fet la primera comunió):
Les sessions de catequesi començaran el dimecres, dia 3 d’octubre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i el divendres dia 5 d’octubre a la rectoria de Santa Maria.

I N S C R I P C I O N S
Del 12 al 14 i del 17 al 21 de setembre
de 5 a 7 de la tarda
al despatx parroquial i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat

11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya : L´horari de Misses serà l’habitual dels dies feiners: ¼ de 9 del matí, a la parròquia de la Stma. Trinitat; 2/4 de 7 de la tarda, al monestir de la Mare de Déu del Carme i 8 del vespre, a la basílica de Santa Maria.

LXXXVI Romeria a Montserrat. Del 19 al 22 d’octubre de 2012 : Reunió amb els pelegrins, dijous dia 13 de setembre, a 2/4 de 8 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta.

Festa de l’Exaltació de la Santa Creu : La celebrarem divendres, dia 14 de setembre. Missa solemne, a la basílica de Santa Maria, a les 8 del vespre. Al final de la celebració, veneració de la imatge del Sant Crist.

60ª Convivència a Penyafort : Serà el diumenge dia 23 de setembre. El tema de reflexió : 50 ANYS DEL CONCILI VATICÀ II. El presentarà el P. Hilari Raguer, monjo de Montserrat.
Les persones interessades poden demanar informació a Frederic Cuscó (tel. 93 892 02 45) o bé a Ramon Senabre (tel. 93 890 31 68).