ASSEMBLEA PARROQUIAL 2013

Enguany, i coincidint amb l’Any de la Fe, us convoquem a una nova Assemblea Parroquial, que celebrarem, si Déu vol, la tarda del diumenge dia 6 d’octubre. Anteriorment, durant els mesos d’abril, maig i juny, tindrem les reunions preparatòries, en les quals els diversos col·lectius pastorals i els diferents grups parroquials podran estudiar els temes proposats, a la llum de dos documents del Concili Vaticà II, del qual  n’estem commemorant el cinquantè aniversari.

Partirem de la Carta Pastoral del bisbe Agustí: “La bellesa de la fe i el goig del seu anunci”. «L’Any de la Fe –diu el nostre bisbe- és una oportunitat per esbrinar i aprofundir aquestes qüestions que són el centre de la nostra vida» i, citant l’apòstol Pau afegeix: «l’amor de Crist ens hi empeny» (2Co 5,16). I, encara: «la seva confessió de la fe era ferma, agosarada i amarada de lloança; la celebració de la seva fe, especialment a l’Eucaristia, era joiosa, endinsada en el misteri, conviscuda en la comunió fraterna; la comunicació i la pràctica de la seva fe era lliure, acompanyada del testimoni de la seva vida, respectuosa, segura, apassionada…». «La fe, en efecte, creix quan es viu com experiència d’un amor que es rep i es comunica com experiència de gràcia i de goig». La fe troba la seva expressió i demostració en les obres: «La fe i l’amor es necessiten mútuament, de manera que una permet a l’altra seguir el seu camí».

Volem reflexionar conjuntament sobre la vida de la nostra comunitat i assenyalar camins de futur. Ho farem a partir de dos documents conciliars: la Constitució sobre l’Església “Lumen Gentium” i la Constitució sobre l’Església en el Món Contemporani “Gaudium et Spes”.

El primer tema porta per títol: “Donar raó de la nostra Fe i viure-la”

*El sentit de la fe i els carismes del poble de Déu. (LG, 12)

*Vocació universal a la santedat. (LG, 40)

*Buscar la santedat (LG, 42).

El segon tema: “Anunciar la Fe. Esperances i angoixes dels homes i dones d’avui”

*Les grans qüestions de la humanitat (GS, 10)

*El Verb encarnat i la solidaritat humana (GS, 32)

*Justícia social (GS, 29).

Diumenge III de Pasqua. L’experiència amb el Ressuscitat posa en marxa l’Església. Els Fets dels Apòstols en són l’exemple. Sigui quina sigui la situació, cal ser testimonis de la passió, mort i resurrecció. Per això la comunitat obeeix Déu per sobre de tot i no es deixa seduir per les pressions que pugui tenir: «Obeir Déu és primer que obeir els homes». En la vida quotidiana, la missió de l’Església no ha de perdre els tres signes que ens indica l’Evangeli: Hom serà «eficaç» escoltant-obeint fidelment Jesús, celebrant l’Eucaristia en la qual és Jesús qui pren el pa i ens el dóna, i fent-ho amb amor, començant per Pere, fins al darrer.

Comencen les Primeres comunions. A partir d’aquest diumenge, i fins a mitjan mes de juny, cada diumenge, a la missa de les 12 del migdia, a Santa Maria, hi haurà Primeres comunions.

Aquests diumenges, la celebració tindrà un to especial. Una colla de nens i nenes participaran per primera vegada de la taula de Jesucrist. Els seus familiars els acompanyaran. Cal que ens mostrem comunitat acollidora, malgrat els inconvenients que solen comportar aquests tipus de celebracions. Intentem compartir l’alegria d’aquestes famílies i, entre tots, fem possible que els quedi un bon record d’aquest dia. Que no els falti la nostra pregària.

Curs bíblic. El proper dimarts dia 16 d’abril, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: 2Co 12,1-10.

EXCURSIÓ PARROQUIAL DE L’1 DE MAIG

Tot el dia

Visita a la Catedral i Museu de la Seu d’Urgell i

al Parc del Segre

HORARI:

8 del matí: sortida de Vilafranca

2/4 de 12: Visita al Museu i a la Catedral

1 del migdia: Celebració de l’Eucaristia

2 del migdia: dinar de germanor

4 de la tarda: Visita-passeig al Parc del Segre

6 de la tarda: sortida de la Seu d’Urgell

9 del vespre (aprox.): arribada a Vilafranca

PREU (tot inclòs): 30 euros  /  Places limitades.