Fa unes setmanes, la Mare Abadessa del Monestir de sant Benet de Montserrat ens va oferir, en el recés quaresmal, unes reflexions sota el títol “En quin Jesús creiem”. En un dels apartats va respondre a aquesta pregunta: És en el Jesús de les processons de Setmana Santa, abatut pel dolor i la mort?

La seva resposta va ser aquesta:

« No ens podem quedar en la Setmana Santa, en les processons, la corona d’espines ni en el mantell xopat de sang. Jesús ens convida a fer el pas de la fe, d’anar més enllà, ens convida a creure que d’un sepulcre buit en surt la joia de Pasqua. Que de les nostres buidors i dels nostres patiments n’ha de sortir la joia de la Pasqua. Jesús es fa trobadís partint de la buidor d’un sepulcre, de nou en la quotidianitat.

Maria Magdalena, desolada perquè no troba el Mestre va corrents al sepulcre i al jardí Jesús se li fa trobadís, però ella es pensa que és un hortolà. En un jardí, símbol del jardí de què ens parla el Gènesi, on l’home i la dona són temptats i prescindeixen de Déu, un lloc rutinari, no en un espai sagrat, sent la veu del Mestre que la crida amb el propi nom: Maria! Rabbuni, Mestre! És així com hem de cercar el qui estima la nostra ànima: en l’amistat i en l’amor sense límits de Déu. És aquí on refermarem la nostra fe.

Jesús vora del llac, en el caliu d’unes brases, els convida a esmorzar. No s’atrevien a demanar-li qui era perquè prou que havien entès que era Ell, el Senyor Ressuscitat. I Joan exclama: és el Senyor! El que Jesús ens demana va per aquí, saber-lo reconèixer en les persones que tenim al costat que volen compartir amb nosaltres l’amistat, la fraternitat, des del que són i del que tenen. Acceptar el do dels altres sovint no ens resulta gens fàcil. Ens és molt més fàcil veure’n els defectes.

Fent camí cap a Emmaús es fa com un vianant més i els obre el cor i els ulls per comprendre el sentit de les Escriptures. És en el moment de compartir un tros de pa que descobreixen Jesús. “No és veritat que el nostre cor s’abrusava dins nostre mentre ens parlava pel camí i ens obria el sentit de les Escriptures?” (Lc 24,32). Jesús fa camí amb nosaltres com un de més a través dels nostres germans i germanes. No ens retreu la nostra dificultat per reconèixer-lo… La presència del Crist Ressuscitat no resulta fàcil… Ell ens diu una i altra vegada: “Sóc jo, no tingueu por!” (Mc 6,50)».

Diumenge IV de Pasqua : El quart diumenge de Pasqua sempre està focalitzat en la figura del Bon Pastor. Enguany, el que queda més subratllat és que el pastor i les ovelles es coneixen mútuament i que el pastor dóna la vida per les ovelles, tal com ens diu l’evangeli. L’Anyell, que sap què és donar la vida, és el qui les guiarà i conduirà a les fonts d’aigua viva, com indica l’Apocalipsi.

Conferència dels “Grups de diàleg”. Dilluns, dia 22 d’abril, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta : EL COMPROMÍS SOCIAL, A LA LLUM DEL CONCILI VATICÀ II”, a càrrec de Pilar Malla, ex directora de Càritas Diocesana i ex síndic de greuges.

Sant Jordi, màrtir, Patró de Catalunya. Celebrarem la seva festa, dimarts dia 23. L’horari de misses serà l’habitual dels dies feiners. En finalitzar la missa de les 8 del vespre, a Santa Maria, presentació  d’uns GOIGS A LLAOR DE SANT JORDI. És una edició patrocinada per Jordina Gallemí i editada pels Gogistes Penedesencs. Els interpretarà, davant el mural de Sant Jordi, de Pau Boada, un grup de cantaires de la Polifònica de Vilafranca.

Any de la Fe. Trobada de “Vine i veuràs!” . Serà dijous, dia 25, de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta.

La Mare de Déu de Montserrat, Patrona de Catalunya. Enguany s’escau en dissabte. Hi haurà celebracions de l’Eucaristia : a ¼ de 9 del matí, a la Parròquia de la Stma. Trinitat; a 2/4 de 7 de la tarda, al Monestir del Carme; i a les 8 del vespre a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, a l’Espirall, i a la Basílica de Santa Maria.

Pastoral de la salut . Dissabte dia 27, a 2/4 de 12 del migdia: celebració de l’Eucaristia en el Centre Ricard Fortuny.

EXCURSIÓ PARROQUIAL DE L’1 DE MAIG

Tot el dia

Visita a la Catedral i Museu de la Seu d’Urgell i

al Parc del Segre

PREU (tot inclòs): 30 euros  /  Places limitades

S’acaben les inscripcions el dia 23 d’abril.