22 DE SETEMBRE DE 2013

BEATIFICACIONS AMB MOTIU DE L’ANY DE LA FE (I)

El diumenge dia 13 d’octubre, se celebrarà a Tarragona la beatificació d’uns cinc-cents cristians que van donar la vida per amor a Jesucrist als anys trenta del segle XX. Van ser molts milers els qui llavors van oferir aquest testimoniatge suprem de fidelitat. L’Església reconeix ara solemnement aquest nou grup com a màrtirs de Crist.

Segons el lema d’aquesta festa, ells van ser «testimonis ferms i valents  de la fe» que ens estimulen amb el seu exemple i ens ajuden amb la seva intercessió.

Aquestes beatificacions se celebraran a Tarragona perquè en aquesta ciutat es conserva la tradició dels primers màrtirs hispans. Allí, a l’amfiteatre romà, l’any 259 van donar la vida per Crist el bisbe sant Fructuós i els  seus diaques sant Eulogi i sant Auguri. Sant Agustí es refereix amb admiració al seu martiri. El bisbe Manuel Borràs, auxiliar de la seu tarragonina, juntament amb diverses desenes de sacerdots d’aquella diòcesi, tornen a fer d’aquesta, en el segle XX, una Església preclara per la sang dels seus màrtirs. Per aquests motius, la beatificació del nombrós grup de màrtirs de tot Espanya, prevista gairebé com a conclusió de l’Any de la fe, se celebrarà en aquella ciutat.

Veiem els màrtirs com models de fe, per tant, d’amor i de perdó. Ells van morir perdonant. Per això són màrtirs de Crist, que a la creu va perdonar els seus perseguidors. Celebrant la seva memòria i acollint-se a la seva intercessió, l’Església vol ser sembradora d’humanitat i reconciliació en una societat castigada per la crisi religiosa, moral, social i econòmica en la qual creixen les tensions i els enfrontaments. Els màrtirs conviden a la conversió, és a dir, «a apartar-se dels ídols de l’ambició egoista i de la cobdícia que corrompen la vida de les persones i dels pobles, i a apropar-se a la llibertat espiritual que permet estimar el bé comú i la justícia, fins i tot a costa de la seva inutilitat material i immediata aparent». És una llibertat que brolla de l’esperança de la Glòria.

«Per la fe, els màrtirs van entregar la seva vida com a testimoniatge de la veritat de l’evangeli, que els havia transformat i fet capaços d’arribar fins al do més gran de l’amor amb el perdó dels seus perseguidors» (Benet XVI, Carta apostòlica Porta fidei,13).

Catequesi Parroquial. Curs 2013 – 2014:

Primer curs (nens i nenes que faran tercer curs de primària a l’escola):

Començarà el dilluns, dia 30 de setembre. Les sessions seran cada dilluns, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Segon curs (nens i nenes que van fer el primer l’any passat):

Començarà el dimarts, dia 1 d´octubre. Les sessions seran cada dimarts, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Altres cursos (nens i nenes que ja han fet la primera comunió):

Les sessions de catequesi es duran a terme a la rectoria de Santa Maria, el dia i hora a convenir amb els inscrits.

I N S C R I P C I O N S

El 12 i 13 de setembre i del 16 al 20 de setembre

de 5 a 7 de la tarda

al despatx parroquial i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat

61ª Convivència a Penyafort: Aquest diumenge dia 22 de setembre se celebra aquesta trobada, amb el tema de reflexió: ALENADA D’AIRE FRESC QUE TRAVESSA L’ESGLÉSIA, a càrrec el  P. Bernabé Dalmau, monjo de Montserrat.

Assemblea Parroquial: La celebrarem, si Déu vol, el diumenge dia 6 d’octubre, a la tarda. Més endavant us informarem del seu contingut. Reserveu-vos aquesta data.

Romeria a Montserrat: Com cada any, el tercer cap de setrmana d’octubre – els dies 18, 19, 20 i 21- tindrà lloc la  tradicional “Romeria de Vilafranca a Montserrat”. Enguany serà la LXXXVII.

Pelegrinatge a Roma: Amb les persones que hi participaran tindrem una “trobada” el proper dissabte dia 28 de setembre, a les 6 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta.

Noces d’or monàstiques : La Gna. Josefina Amigó Canet, actual Priora del Monestir de la Mare de Déu del Carme de Vilafranca, celebrarà els 50 anys de Professió, el proper diumenge dia 29 de setembre, en l’Eucaristia de 2/4 de 7 de la tarda, a la capella del seu Monestir. Ens convida a participar-hi.