29 DE SETEMBRE DE 2013

BEATIFICACIONS AMB MOTIU DE L’ANY DE LA FE (II)

La vida i el martiri dels qui seran beatificats presenta trets comuns, que farem bé de meditar en les seves biografies. Són veritables creients que, ja abans d’afrontar el martiri, eren persones de fe i de pregària, particularment centrats en l’eucaristia i en la devoció a la Mare de Déu. Van fer tot el possible, a vegades amb veritables dosis d’imaginació, per a participar en la missa, combregar o resar el rosari, fins i tot quan suposava un perill gravíssim per a ells o els estava prohibit, en la captivitat. Van mostrar en tot això, d’una manera molt notable, aquella fermesa en la fe que sant Pau s’alegrava tant de veure en els cristians de Colosses (cf. Col 2,5). Els màrtirs no es van deixar enganyar «amb especulacions sàvies: (…) purs miratges basats en tradicions humanes, en els poders que dominen aquest món, i no en Crist» (Col 2,8). Per contra, van ser cristians de fe madura, sòlida, ferma. Van rebutjar, en molts casos, els afalacs o les propostes que els feien per arrancar-los un signe d’apostasia o simplement de menyspreu de la seva identitat cristiana.

Com Pere, màrtir de Crist, o Esteve, el protomàrtir, els nostres màrtirs van ser també valents. Aquells primers testimonis, segons ens expliquen els Fets dels Apòstols, « comunicaven amb valentia la paraula de Déu» (Ac 4,31) i « no van tenir por de contradir el poder públic quan s’oposava a la voluntat santa de Déu: “Cal obeir Déu abans que els homes”» (Ac 5, 29). Aquest camí és el que van seguir innombrables màrtirs i fidels en tot temps i lloc. Així, els nous beats tampoc es van deixar intimidar per cap coacció, ni moral ni física. Van ser forts quan eren vexats, maltractats o torturats. Eren persones senzilles i, en molts casos, febles humanament. Però en ells es va complir la promesa del Senyor als qui el confessin davant dels homes: « No tingueu por (…). A tot aquell qui em reconegui davant els homes, també jo el reconeixeré davant el meu Pare del cel » (Mt 10,31-32).

Entre els màrtirs que el dia 13 d’0ctubre seran beatificats a Tarragona hi ha 20 religiosos, Fills de la Sagrada Familia Jesús, Maria i Josep i, també 20 monjos de Montserrat.

Oh Màrtirs del Crist!

sou foc i embranzida;

no hi ha amor més gran que donar la vida.

ASSEMBLEA PARROQUIAL 2013

Enguany, i amb motiu de l’ANY DE LA FE, us convoquem a la celebració de l’Assemblea Parroquial que tindrem, si Déu vol, el proper diumenge 6 d’octubre, a partir de les 6 de la tarda, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Presentarem les reflexions i propostes fetes pels diferents grups de treball durant els mesos de maig i juny, entorn del tema: DONAR RAÓ DE LA NOSTRA FE I VIURE-LA i, per grups, en parlarem i les valorarem. En un segon moment, farem l’elecció de dues persones, entre les que prèviament s’hagin presentat, per a representar la Comunitat parroquial en el Consell Pastoral.

Aquest diumenge, amb motiu de la celebració de l’Assemblea, NO hi haurà missa vespertina.

Catequesi Parroquial. Curs 2013 – 2014:

Primer curs (nens i nenes que faran tercer curs de primària a l’escola):

Començarà el dilluns, dia 30 de setembre. Les sessions seran cada dilluns, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Segon curs (nens i nenes que van fer el primer l’any passat):

Començarà el dimarts, dia 1 d’octubre. Les sessions seran cada dimarts, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda.

Catequesi de CONFIRMACIÓ, destinada a nois i noies que fan 3r d’ESO o més endavant. Inscripcions de l’1 al 24 d’octubre, els dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre, en el despatx parroquial.

Grups d’adults : Dos dels grups d’adults que es reuneixen periòdicament iniciaran les reunions d’aquest curs, el proper dimarts dia 1 d’octubre, a la rectoria:

• GRUP BÍBLIC : a ¾ de 7 de la tarda. Tema: Gn 1,1-13.
  • GRUP VATICÀ II : a les 9 del vespre.

Missa Familiar : La primera d’aquest curs se celebrarà el proper dissabte 5 d’octubre, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. És una celebració destinada, bàsicament, a famílies joves amb infants petits.