6 D’OCTUBRE DE 2013

LXXXVII ROMERIA A MONTSERRAT

«FEU TOT EL QUE ELL US DIGUI»

Els propers dies 18, 19, 20 i 21 d’aquest mes d’octubre, tindrem la tradicional ROMERIA A MONTSERRAT, quan estarem a punt d’acabar l’Any de la Fe. Durant tot aquest any, prop del presbiteri de la nostra Basílica de Santa Maria de Vilafranca hem pogut veure una pancarta amb la següent inscripció: “Tingues fe i no tinguis por”. El tema de la Fe ha estat un referent al llarg de tot l’any; igualment fou tingut en compte en la Romeria de l’any passat, amb el lema “Feliç tu que has cregut”, i també ho serà aquest any, amb les paraules de la Mare de Déu, pronunciades en aquell casament a Canà de Galilea: “Feu tot el que ell us digui”.

Aquest és el lema que el Santuari de Montserrat, dedicat a Santa Maria des del segle IX, assenyala per les romeries d’enguany. Per a saber què ens diu Jesús cal anar a la font de la seva paraula, on trobarem els passos a fer per renovar la nostra fe, les fites a seguir per arribar a un encontre personal amb ell.

Jesús mateix, amb la seva paraula i essent pa de vida, se’ns dóna com aliment de la nostra fe, una fe que creix quan esdevé experiència personal d’encontre amb aquell que t’estima a tu tal com ets i quan el fem conèixer a aquells que cerquen una vida plena i feliç on no manqui l’esperança, encara que hi hagi fets concrets que ens puguin fer desesperar.

Per la fe el cristià camina sempre acompanyat, per això no es desespera. La fe s’enforteix en la mesura que la confessem i la confirmem amb els nostres actes i amb el nostre testimoniatge de caritat, fent present el Senyor amb qui vivim, en qui confiem i en qui esperem.

Maria, en acollir la paraula de l’Anunciació, es posà ja en camí amb Jesús, present en les seves entranyes maternes, i el seguí fins al peu de la creu; amb la seva escolta atenta, guardant i meditant dintre seu els fets i les paraules del seu Fill, ens és un estímul per deixar que la bona nova del Crist ens renovi i ens guareixi.

ASSEMBLEA PARROQUIAL 2013

Enguany, i amb motiu de l’ANY DE LA FE, us convoquem a la celebració de l’Assemblea Parroquial que tindrem, si Déu vol, aquest diumenge 6 d’octubre, a partir de les 6 de la tarda, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Presentarem les reflexions i propostes fetes pels diferents grups de treball durant els mesos de maig i juny, entorn del tema: DONAR RAÓ DE LA NOSTRA FE I VIURE-LA i, per grups, en parlarem i les valorarem. En un segon moment, farem l’elecció de dues persones, entre les que prèviament s’hagin presentat, per a representar la Comunitat parroquial en el Consell pastoral.

Aquest diumenge, amb motiu de la celebració de l’Assemblea, NO hi haurà missa vespertina.

Catequesi Parroquial. Curs 2013 – 2014  :

Catequesi de CONFIRMACIÓ, destinada a nois i noies que fan 3r d’ESO o més. Inscripcions de l’1 al 24 d’octubre, els dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre, en el despatx parroquial.

Missa Familiar : La primera d’aquest curs se celebrarà aquest dissabte 5 d’octubre, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. És una celebració destinada, bàsicament, a famílies joves amb infants petits.

Festivitat de la Mare de Déu del Pilar : Serà el proper dissabte dia 12 d’octubre. Celebrarem l’Eucaristia:

• a ¼ de 9, a la capella del Roser, de la Parròquia de la Stma. Trinitat;
  • a les 10 del matí, a l’església de la Mare de Déu del Pilar, de la Residència Mare Ràfols, al Molí d’En Rovira.

Celebracions comunitàries del sagrament del Baptisme : Fins abans de començar el temps d’Advent, hi ha programades tres celebracions comunitàries del sagrament del Baptisme:

• 13 d’octubre, a les 5 de la tarda, a Santa Maria;
  • 27 d’octubre, a les 5 de la tarda, a la Stma. Trinitat;
  • 17 de novembre, a les 5 de la tarda, a Santa Maria.