27 D’OCTUBRE DE 2013

1 DE NOVEMBRE: TOTS SANTS

La litúrgia de la festa de Tots Sants parla del nostre origen: Existim com a fruit de l’amor del Pare, que ens ha fet fills seus. També recorda el destí que esperem: La trobada amb aquest Pare que ens farà créixer fins a fer-nos semblants a ell.

Tan important com saber d’on venim i cap on anem, és conèixer com hem de viure cada dia. La nostra vocació és de ser sants, o fills dignes de l’amor amb què el Pare ens estima. És el camí de les benaurances que Jesús, el Fill, proposa i que són el retrat de la seva existència. Déu ja regna en el cor d’aquelles persones que trien el camí de la pobresa, contrari a l’autosuficiència. Que, a la llum de la paraula de Déu, alimenten el desig de viure segons la voluntat del Pare. I que no es fan enrere quan experimenten rebuig o persecució semblant a la que Jesús va patir.

L’alegria de l’elecció porta també a l’acció de gràcies per tot el que l’amor de Déu ha fet i fa en tantes persones «de tota nacionalitat, races, pobles i llengües». L’existència dels seguidors de Jesucrist passa per «grans tribulacions», però compta  amb la presència de Déu, que condueix a la vida en plenitud.

2 DE NOVEMBRE: FIDELS DIFUNTS

D’aquí tres setmanes clourem l’Any de la fe. La nostra fe ha d’il·luminar la vida present, així com la manera d’encarar la mort que un dia ens arribarà. I, abans, les limitacions que ens pot suposar una malaltia, un accident o la pèrdua de forces i facultats per l’edat avançada. I ens ha d’ajudar, encara, a viure amb serenitat i confiança la separació física de les persones conegudes i estimades que han acabat o estan acabant el seu camí per aquest món.

Creure que la nostra vida personal camina cap a la plenitud de la resurrecció, i creure també en la renovació de tot l’univers, ha de donar qualitat a la nostra existència de cada dia. Som cridats a ser testimonis, vivint-ho dins de les nostres possibilitats, d’allò que esperem com a definitiu.

DOMUND: Tal com vàrem anunciar, a Vilafranca celebrem aquest cap de setmana el Diumenge Mundial de la Propagació de la Fe. En totes les misses, pregarem per les Missions i hi destinarem la col·lecta.

Pastoral de la salut: La reunió mensual dels voluntaris serà el proper dimarts dia 29 d’octubre, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria.

Festivitat de Tots Sants: S’escau divendres d’aquesta setmana entrant L’horari de misses serà com els diumenges, inclosa la missa vespertina de la vigília.

Commemoració de tots els fidels difunts: Dissabte, dia 2 de novembre. Horari de misses:   +    1/4  de 9 del matí a la parròquia de la Stma. Trinitat

+    2/4 de 7 de la tarda al monestir del Carme

+    8 del vespre a la basílica de Sta. Maria.

A LES 5 DE LA TARDA: PREGÀRIA PELS DIFUNTS  AL CEMENTIRI MUNICIPAL.

Missa Familiar: Dissabte, 2 de novembre, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Aquesta celebració va destinada, principalment, a famílies joves amb infants petits.

TROBADES DIOCESANES

PREVISTES PEL MES DE NOVEMBRE

IV TROBADA D’ANIMADORS DE LA LITÚRGIA. Tema: “Renovació i foment de la fe, als 50 anys de la Constitució sobre la Litúrgia del Concili Vaticà II”. Dissabte, 9 de novembre, a la Casa de l’Església de Sant Feliu de Llobregat.

CLOENDA DE L’ANY DE LA FE. Diumenge, 24 de novembre, a les 6 de la tarda, a la Catedral de Sant Feliu de Llobregat. Hi són convocades totes les parròquies del Bisbat. L’arxiprestat de Vilafranca organitzarem un autocar per a facilitar l’assistència. Reserveu-vos aquesta data.