1 de desembre de 2013

ADVENT: TEMPS D’ESPERANÇA

Que l’antífona d’introducció de la missa del Diumenge I d’Advent sigui un crit d’esperança no pot sorprendre ningú:

«A tu, Senyor, elevo la meva ànima.

En tu confio, Déu meu:

que no en tingui un desengany»

La tradició de l’Església, en iniciar aquest temps litúrgic, llança el clam de confiança d’aquells que tot ho esperen del Senyor, d’aquest Senyor que ha vingut, que ve i que també ha de venir. La segona vinguda de Jesucrist –la parusia- és el terme de l’esperança de l’Església. Una vinguda en la glòria que portarà el judici definitiu de Déu sobre el món i l’alliberament en l’Església de tot el que encara la pot lligar a aquest món, perquè el cel nou i la terra nova seran el terme d’un llarg pelegrinatge.

En el dia a dia de la vida dels cristians, l’expectació del futur es tradueix en confiança en el caminar i en fortalesa i paciència en la lluita. En efecte, el cristià, com qualsevol persona, es debat entre el desesper i l’esperança. Participa com tothom, de les pròpies limitacions i de l’aventura de la història humana, que ofereix llums i ombres a cada època. Participa igualment de la fortalesa i alhora de la feblesa de la fe, que li proporcionen, per un costat, aliment per l’esperança i al mateix temps temptacions contra l’esperança, temptacions que ha de superar. La superació dels obstacles que com a homes i dones del nostre temps tenim i la dels que ens vénen pel fet de ser creients és el que ens fa possible no sols de mantenir-nos cristians sinó també d’aportar al nostre món el testimoniatge d’una esperança ferma.

Encara que el cristià es debati entre el desesper i l’esperança, és aquesta última la que l’Advent estimula, i per això ens cal apropar-nos a les arrels bíbliques de l’esperança, i fins i tot resseguir la història de la salvació des del punt de vista de l’esperança.

Mantenir l’esperança és tot un programa de vida. L’esperança, junt amb la fe i la caritat, ja l’hem rebuda en el baptisme. Però cal anar-la mantenint i alimentant : Tant de bo ho aconseguim en aquest ADVENT del 2013 que tot just iniciem.

—————————————————————————————————————

Celebracions d’Advent

Els dies feiners: a ¼ de 9 del matí, pregària de Laudes i Eucaristia a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Dimarts i divendres: a 2/4 d’11, Eucaristia a l’església de sant Francesc. De dimarts a divendres: a les 8 del vespre, pregària de Vespres i Eucaristia a la Basílica de santa Maria. Els dimarts: a les 8 del vespre, Eucaristia a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Els dies festius: Horari habitual de Misses.

Grups de diàleg

El proper dilluns dia 2 de desembre, a les 9 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta, la professora de la Facultat de Teologia de Catalunya, Núria Caum, teòloga, ens parlarà sobre “MARIA, EN LA FE DE L’ESGLÉSIA”. Aquesta conferència està organitzada conjuntament amb els Grups de diàleg i és oberta a totes les persones de l’Arxiprestat de Vilafranca que vulguin assistir-hi.

Trobades de formació

CURS BÍBLIC: El proper dimarts dia 3 de desembre, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 2, 4b-9.

Nou horari de confessions

A partir d’aquest dissabte, dia 30 de novembre, i sempre que no hi hagi una causa que ho impedeixi, els dissabtes, de 7 a ¾ de 8 del vespre, atendrem les persones que desitgin celebrar el sagrament del perdó.

També, els altres dies feiners, acabada la missa vespertina, i  en el despatx parroquial.

Missa Familiar

Com cada primer dissabte de mes, durant el curs, el proper dissabte dia 7 de desembre, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Santíssima Trinitat.

Aquesta celebració va destinada especialment a famílies joves amb infants petits.

Missa Jove

Cada dissabte, a les 8 del vespre, es celebra aquesta missa a la Basílica de santa Maria. Hi són convidats, sobretot, els nens i nenes que es preparen per a la 1ª Comunió, amb els seus pares.