10 DE NOVEMBRE DE 2013

CLOENDA DE L’ANY DE LA FE

Carta del Sr. Bisbe Agustí Cortés (I)

Estimats germans en el Senyor:

El proper 24 de novembre, festa de Crist Rei, celebrarem amb tota l’Església l’acte de cloenda de l’Any de la Fe. Amb aquestes breus paraules vull fer-vos arribar la nostra cordial invitació a participar-hi, en tant que membres vius de la nostra església diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

És el moment de preguntar-nos què ha significat per a nosaltres aquest Any de la Fe. La seva convocatòria no tenia altra pretensió que la de donar un pas més endavant en el nostre camí de fe, tenint present el context social i eclesial que vivim. Volíem que la nostra fe, personalment i comunitàriament, es revifés, que fos una mica més conscient de la seva riquesa i de la seva lluminositat, que esdevingués una força per entomar els grans reptes que avui ens presenta la vida concreta, que perdés la por i el seu encongiment, que trobés respostes als seus interrogants; en definitiva, que esdevingués una mica més adulta i responsable.

És difícil fer-ne balanç. Però, si més no, la celebració del proper dia 24 de novembre pot ser una bona ocasió per confessar joiosament el que creiem i demanar a l’Esperit que ens doni llum i força per continuar endavant.

(continuarà)

Per a facilitar la participació en aquest acte diocesà, que se celebrarà a la Catedral de Sant Feliu, l’arxiprestat de Vilafranca del Penedès organitza un autocar, que sortirà de Vilafranca (plaça Penedès), a 2/4 de 5 de la tarda.

Les persones interessades poden reservar plaça per l’autocar, en el despatx parroquial, els dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre. El termini per a fer les inscripcions acabarà dimecres dia 20. El cost del viatge dependrà del nombre de persones inscrites.

Aquest dia NO hi haurà Missa vespertina a la Basílica de Santa Maria.

————————————————————————————————————-

Pelegrinatge a Roma: Des del dia 4, i fins el dia 11 de novembre, una quarantena de persones, la majoria de les nostres parròquies de Vilafranca, han peregrinat a Roma, amb motiu de l’Any de la Fe. Els actes centrals del Pelegrinatge han estat les visites a les 4 principals basíliques de Roma, la celebració de l’Eucaristia prop de la tomba de Sant Pere, al Vaticà, i l’assistència a l’audiència del papa. També han visitat Assís, i el monestir benedictí de Subiaco.

Consell pastoral parroquial: Es reunirà el proper dijous dia 14, a les 9 del vespre, a la rectoria. Serà la primera reunió del Consell renovat, després de la incorporació dels nous membres, els elegits en l’Assemblea parroquial i els representants de l’equip de Litúrgia, de la Pastoral de la Salut i de l’església de la Mare de Déu de Montserrat. En aquesta reunió es farà l’elecció dels 2 que han de formar part de la comissió permanent.

Presentació de “Catalonia Sacra”: Tindrà lloc a l’església de Sant Francesc, divendres dia 15 de novembre de 2013, a les 7 de la tarda.

“CATALONIA SACRA” és un projecte de dinamització turística del patrimoni cultural dels Bisbats amb seu a Catalunya.

El Bisbat de Sant Feliu ha escollit l’església de Sant Francesc de Vilafranca per a fer-hi aquesta presentació.

Presidirà Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat.

Durant l’acte tindrà lloc la presentació, a càrrec del Sr. Cèsar Favà, de l’obra mestra “El retaule de la Mare de Déu i Sant Jordi” (1390-1400) de Lluís Borrassà.

Dia de l’Església Diocesana  “GERMANOR”: El celebrarem el proper cap de setmana (dissabte dia 16 i diumenge dia 17), amb el lema: “L’ESGLÉSIA AMB TOTHOM, AL SERVEI DE TOTHOM”.

Amb motiu d’aquesta Jornada, el nostre Bisbe ha escrit: “El sosteniment de l’Església és, en primer lloc, un deure dels membres de l’Església mateixa, els creients responsables i conscients de la seva fe. Però tenim molt present que cada contribució al sosteniment de l’Església esdevé un suport a totes «les obres de l’Església». Aquestes són ben variades i plurals, i totes estan al servei de la societat i del món, siguin de caire estrictament evangelitzador, siguin de tipus cultural o assistencial, i sovint compten amb el suport també de persones que explícitament no es consideren membres de la comunitat cristiana”.

La col·lecta de les misses del proper cap de setmana anirà destinada a “GERMANOR. FONS COMÚ DIOCESÀ”.