17 DE NOVEMBRE DE 2013

CLOENDA DE L’ANY DE LA FE – 24 DE NOVEMBRE DE 2013

Carta del Sr. Bisbe Agustí Cortés (II)

Han estat moltes i ben variades les iniciatives. Aleshores, tant al moment de la convocatòria, al llarg de l’Any, com avui, sabem que resta molt camí per fer i que mai no deixarem de cercar Déu i d’aprofundir en el seu misteri immens. A l’hora de concloure l’Any de la Fe experimentem que, en aquest camí de recerca de veritat i d’amor, traspassar una porta significa trobar-ne moltes altres que el nostre desig profund demana obrir. Com transmetre la fe a les generacions futures? Com projectar la fe a la vida quotidiana familiar i social? Com créixer en el sentit comunitari i eclesial? Com mantenir el diàleg de la fe amb les ciències i els avenços tècnics? Com amarar de fe la nostra cultura?…

Deixem a les mans de Déu el nostre futur, posant-hi nosaltres tot el que estigui al nostre abast.

Us convoco, doncs, a trobar-nos properament per proclamar la nostra fe amb una sola veu i amb un sol cor, en el marc de la celebració de l’Eucaristia, tot donant gràcies pel gran do de la fe.

Amb sincer afecte en el Senyor.

+ Agustí Cortés Soriano

Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

——————————————————————————————————————

Per a facilitar la participació en aquest acte diocesà, que se celebrarà el proper diumenge dia 24 de novembre, a la Catedral de Sant Feliu, l’arxiprestat de Vilafranca del Penedès organitza un autocar, que sortirà de Vilafranca (plaça Penedès), a 2/4 de 5 de la tarda.

Les persones interessades poden reservar plaça per l’autocar, en el despatx parroquial, els dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre. El termini per a fer les inscripcions acabarà dimecres dia 20. El cost del viatge dependrà del nombre de persones inscrites.

Aquest dia NO hi haurà Missa vespertina a la Basílica de Santa Maria.

——————————————————————————————————————–

Dia de l’Església Diocesana “GERMANOR”: El celebrem aquest cap de setmana, amb el lema: “L’ESGLÉSIA AMB TOTHOM, AL SERVEI DE TOTHOM”.

Amb motiu d’aquesta Jornada, el nostre Bisbe ha escrit: “Entre les obres de l’Església avui recordem especialment aquelles que miren d’ajudar els més necessitats. Tant per a ser a prop d’ells, com per a ajudar-los concretament, ens cal l’ajuda “de tothom”. L’exercici de la caritat, que suposa i exigeix la justícia, també ha de ser obra de tots, també dels qui valoren en general l’humanisme de la tasca evangelitzadora. En aquest cas, l’Església no serà sinó un camí de transmissió. I quants més recursos tindrem, més podrem ajudar.

En tot cas, ens sentim en el deure d’agrair sincerament qualsevol aportació, en nom de l’Església i, sobretot en nom dels qui reben el benefici del seu servei, que són els veritables beneficiaris de la nostra aportació”.

La col·lecta de les misses d’aquest cap de setmana anirà destinada a “GERMANOR. FONS COMÚ DIOCESÀ”.

El resultat de la col·lecta de l’any passat fou de 2.252,00 €. L’any anterior es recolliren 2.450,00 €.

En tota la Diòcesi es recolliren 62.924,86 €.

Respecte a l’aportació que les Parròquies de Vilafranca hem de fer al Fons comú diocesà són: 48.731,52 € a l’any, que representen 4.060,96 cada mes.

Equip de Litúrgia: A les vigílies de l’inici del temps d’Advent, i amb la finalitat de preparar les celebracions de l’Advent i el Nadal, l’equip de Litúrgia es reunirà el proper dilluns 18 de novembre, a les 6 de la tarda, a la rectoria.

Curs bíblic: Propera sessió, dimarts dia 19 de novembre, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 2,1-4a.

Grup Vaticà II: La reunió corresponent a aquest mes serà el proper dimarts dia 19, a les 9 del vespre, a la rectoria.