15 de desembre de 2013

CÀRITAS

CAMPANYA NADAL 2013

Estem veient al nostre voltant com la situació de moltes famílies continua essent insostenible. La manca de feina, els preus desorbitats d’hipoteques, préstecs i lloguers, la tensió personal i familiar de no veure sortida ni futur, la dificultat per cobrir les necessitats bàsiques (aliments, habitatge, roba, atenció mèdica) fa que moltes persones, també a Vilafranca i comarca, ho estiguin passant molt malament des de fa temps.

LA CAMPANYA NADAL 2013 fa una crida a l’esperança i al compromís. D’una banda, l’esperança que necessita la persona que s’adreça a Càritas cercant suport. I de l’altra, el compromís d’aquelles persones que poden col·laborar perquè  l’entitat pugui estar al costat de qui més ho necessita i fer-li sentir que “NO ESTÀ SOL”. El nostre compromís i el nostre esforç és la seva esperança.

Per això, amb motiu de la campanya de Nadal, les parròquies de Vilafranca i de la comarca novament us volem demanar la col·laboració.

Encara que el repartiment d’aliments a les persones de Vilafranca es faci actualment des del “Rebost Solidari”, Càritas Interparroquial continua necessitant-ne  per als projectes destinats a les persones sense llar: Centre d’Acollida Abraham, pisos compartits, transeünts, etc.

En aquest moment, alhora que demanem la vostra col·laboració  mitjançant donatius puntuals, també us volem animar a fer-vos SOCIS de Càritas Interparroquial, comprometent-vos a unes aportacions periòdiques (mensuals, trimestrals, semestrals o anyals). Podeu fer la vostra subscripció  al despatx parroquial o al despatx de Càritas.

I també demanem la vostra aportació econòmica, responsable i generosa, el proper cap de setmana (dissabte, 21 i diumenge, 22), en la col·lecta extraordinària NADAL 2013 que es farà en totes les misses, a totes les esglésies.

Gràcies per la vostra ajuda; gràcies per la tasca que esteu fent a favor dels més necessitats; gràcies per donar suport als valors que ens ajuden a créixer com a persones sensibles als germans.

————————————————————————————————————

Temps d’Advent

Aquest diumenge seguim meditant el ministeri de Joan Baptista. Quan Jesús parla de Joan com a profeta, està dient què espera de nosaltres. Som els missatgers que hem de preparar el camí perquè tothom pugui trobar-se personalment amb el Crist. Vet aquí la grandesa del Precursor i l’objectiu de l’Església. Tot i que nosaltres juguem amb avantatge, perquè ja coneixem el contingut de la Bona Nova i tenim el bagatge de vint segles d’experiència.

Celebracions comunitàries del sagrament de la Penitència

Dilluns dia 16 de desembre, a les 7 de la tarda, a l’església de sant Francesc i a les 9 del vespre, a la basílica de santa Maria.

Dimarts dia 17, a les 8 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Curs bíblic: Dimarts dia 17, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gènesi 2, 15-20.

Grup Vaticà II: Dimarts dia 17, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Pastoral de la salut: Divendres dia 20, a les 11 del matí, celebració de l’Eucaristia al Centre de dia Sant Francesc. Dissabte dia 21, a 2/4 de 12 del matí, al Centre Ricard Fortuny.

Donatius per Filipines: El Grup Tercer Món de les Parròquies de Vilafranca ens invita a participar en  la “campanya” que Mans Unides fa a favor dels afectats pel tifó a Filipines.

Els donatius es poden ingressar al compte 2100 3291 91 2500044484 de “La Caixa”, Campanya MANS UNIDES -“FILIPINES”.

Exposició de Pessebres

Capella dels Dolors, des del 1 de desembre al 12 de gener.

Dies feiners, de 17.30 a 20.00 h. (fins a Reis)

Dissabtes i festius, de 12.00 a 14.00 i de 18.00 a 21.00 h.

Conferència sobre ART i PESSEBRE

A càrrec de Jaume Aymar i Ragolta

Divendres 20 de desembre, a les 7 del vespre,

a la sala parroquial Mn. Vinyeta.