19 DE GENER DE 2014

ANUNCI DE LES FESTES DE L’ANY

La glòria del Senyor s’ha manifestat a Betlem i es continuarà manifestant entre nosaltres, fins al dia del seu retorn gloriós.

Per això, així com ens hem alegrat en aquestes festes del Nadal de nostre Senyor Jesucrist, ens alegrarem també en la gran celebració pasqual de la Resurrecció del nostre Salvador.

Així, doncs, tinguem present que aquest any l’exercitació de la Quaresma que ens prepara per a les festes pasquals començarà el dia 5 de març, Dimecres de Cendra, i del 18 al 20 d’abril celebrarem amb fe el Tridu Pasqual de la mort, sepultura i resurrecció del Senyor Jesús.

EL DIA 20 D’ABRIL SERÀ LA PASQUA, la festa més gran de l’any.

I al cap de cinquanta dies, com a culminació de la cinquantena pasqual, el diumenge 8 de juny celebrarem la solemnitat de la Pentecosta, el do que Jesús ressuscitat fa a la seva Església: el seu Esperit Sant.

Cada diumenge ens reunirem per celebrar l’Eucaristia, commemorant la resurrecció del Senyor, i venerarem també la memòria de la Mare de Déu en les seves festes, i la de tants germans sants i santes que ens acompanyen en el nostre camí.

Tots els dies són sants i bons per als qui estan en gràcia de Déu.

I ja al final de l’any, el dia 30 de novembre, iniciarem un nou any litúrgic amb la celebració del diumenge primer de l’Advent de nostre Senyor Jesucrist.

A ell tot honor i tota glòria pels segles dels segles. Amén.

MN. ALBERT DOMINGO I ROIG

Va morir el dijous 9 de gener de 2014, als 86 anys anys. Les exèquies, presidides pel bisbe Agustí i concelebrades per una cinquantena de capellans, es van celebrar a la basílica de Santa Maria, plena de gom a gom, el dissabte dia 11. Posteriorment fou enterrat al cementiri de La Granada del Penedès, on havia nascut el 12 de març de 1927.

Mn. Albert ha deixat en els que l’havíem tractat un record inesborrable. Era una persona afable i acollidora, un home de pau, que estimava i es feia estimar. Era un home bo, un bon cristià i un excel·lent capellà. GRÀCIES MN. ALBERT per tot el que has estat per nosaltres! Ajuda’ns des del Cel!

——————————————————————————————————

ATENCIÓ! Canvi d’hora de la missa vespertina del diumenge: Accedint a diverses peticions, i després de parlar-ne amb el Consell Pastoral, a partir d’aquest diumenge dia 19 de gener, i fins el canvi d’hora, la MISSA VESPERTINA DELS DIUMENGES i FESTIUS la celebrarem a les 7 DE LA TARDA. Posteriorment en valorarem els resultats i decidirem  què farem en el futur.

————————————————————————————————————-

Jornades de Formació per a Catequistes : Dimarts, dia 21 de gener : “Catequesi: Parròquia, Escola i Família”, pel P. Josep Roca SF. I dimarts dia 28 de gener: “L’Evangeli de sant Mateu”, per Mn. Joan Salas, diaca.

Ambdues sessions seran de 20.30 a 22.00 h, a la sala Mn. Joan Vinyeta.

Setmana de pregària per la unitat dels cristians : Com cada any la cele-brarem del 18 al 25 de gener.

Pregarem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, principalment en les del cap de setmana (dissabte, 18 i diumenge, 19). Ho farem, també, en la TROBADA DE PREGÀRIA del proper diumenge dia 26.

Benedicció d’animals, amb motiu de la festa de sant Antoni Abat: Aquest diumenge dia 19, a la1 del migdia, a la rambla sant Francesc.

Trobada de Pregària : Una de les peticions reiterades que van fer els diversos grups que van participar en la passada Assemblea Parroquial va ser la creació d’un GRUP DE PREGÀRIA, obert a tothom que hi vulgui participar. N’hem parlat en el Consell Parroquial i organitzem la primera pel proper  DIUMENGE DIA 26 DE GENER, A LES 6 DE LA TARDA, A LA CAPELLA DEL SANTÍSSIM DE LA BASÍLICA DE SANTA MARIA. En principi aquestes trobades seran mensuals, menys durant la Quaresma que ja hi ha cada diumenge la pregària del Viacrucis.