26 DE GENER DE 2014

ECUMENISME

Un any més, del 18 al 25 de gener hem celebrat la Setmana de pregària per la unitat dels cristians. I tornarem a pregar per aquesta intenció en la PREGÀRIA COMUNITÀRIA que tindrem aquest diumenge, a les 6 de la tarda, a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria.

Perquè no podem ignorar que les Esglésies cristianes, al llarg de la història, s’han allunyat les unes de les altres. Els catòlics, els orientals (bizantins, russos, armenis, siríacs, coptes…), els reformats (protestants, evangèlics, i altres grups), els anglicans … patim històries de trencament, d’incomprensió, de lluita i de persecució.

A principis de segle XX, les Esglésies reformades, les anomenades protestants, van iniciar un moviment de diàleg i d’acostament entre elles i, aviat, amb les Esglésies orientals (ortodoxes). Aquest moviment rep el nom d’ECUMENISME. A partir del Concili Vaticà II, l’Església catòlica també ha optat per aquesta via que cerca la reconciliació entre les diferents confessions cristianes.

Aquesta reconciliació és sempre possible en Jesucrist. Una reconciliació que hem de viure no només amb els nostres germans separats, sinó a l’interior de la nostra comunitat. Aquesta reconciliació, l’hem d’anunciar amb joia i convicció, perquè ens anima a viure junts, ens anima a superar les fronteres que ens hem marcat o que ens han estat imposades.

Jesús mateix, en el seu darrer sopar, va pregar al Pare dient: “Pare sant, us prego que tots siguin u. Que estiguin units en nosaltres, Pare, com vós esteu en mi i jo en vós, i siguin plenament u. Així el món coneixerà que vós m’heu enviat i que els heu estimat com m’heu estimat a mi” (Jn 17,21-23).

Respectant la voluntat dels Pastors de l’Església Evangèlica, manifestada en una reunió amb representants de l’Església Catòlica, enguany, tal com l’any passat, tampoc no farem la Pregària conjunta per la Unitat dels cristians. Ho lamentem profundament, tota vegada que la fèiem des de fa molts anys.

——————————————————————————————————————–

ATENCIÓ! Canvi d’hora de la missa vespertina del diumenge: Accedint a diverses peticions, i després de parlar-ne amb el Consell Pastoral, des de diumenge passat, i fins el canvi d’hora, la MISSA VESPERTINA DELS DIUMENGES i FESTIUS la celebrarem a les 7 DE LA TARDA. Posteriorment en valorarem els resultats i decidirem què farem en el futur.

Aplec de Sant Pau: Es celebra aquest diumenge, amb el programa següent: A les 11.00 h Repic de campanes i Celebració de l’Eucaristia. A partir de les 12.00 h Festa popular. A les 15.00 h Comiat.

Pastoral de la Salut: Dimarts dia 28, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria, reunió del Voluntariat

Jornades de Formació per a Catequistes: Dimarts, dia 28 de gener: “L’Evangeli de sant Mateu”, per Mn. Joan Salas, diaca.

Com la sessió anterior serà de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala Mn. Joan Vinyeta.

Trobada de Pregària: Una de les peticions reiterades que van fer els diversos grups que van participar en la passada Assemblea Parroquial va ser la creació d’un GRUP DE PREGÀRIA, obert a tothom que hi vulgui participar. N’hem parlat en el Consell Parroquial i organitzem la primera per AQUEST  DIUMENGE DIA 26 DE GENER, A LES 6 DE LA TARDA, A LA CAPELLA DEL SANTÍSSIM DE LA BASÍLICA DE SANTA MARIA. En principi aquestes trobades seran mensuals, excepte durant la Quaresma que ja hi ha cada diumenge la pregària del Viacrucis.

Diumenge, 2 de febrer: Festa de la Candelera : Nadal i Epifania ressonen encara a la celebració d’aquest dia. Lluc presenta un tema important dels seus escrits: la llum de Jesucrist s’escampa des de Jerusalem i es fa conèixer a tots els pobles.

L’horari de Misses serà el mateix dels altres diumenges. Al començament hi haurà la benedicció de les candeles.

Dissabte dia 1, primer dissabte de mes, MISSA FAMILIAR, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Aquesta missa està destinada a famílies joves, amb infants petits.