12 DE GENER DE 2014

Fa tres setmanes l’evangeli parlava de la presència i acció de l’Esperit en el naixement de Jesús. Avui ens diu que l’Esperit de Déu habita o reposa en la persona d’aquest Jesús adult. Li dóna la plena consciència de ser Fill, i l’empeny a una missió pública de servei als germans. El Pare fa sentir la seva veu per reconèixer en Jesús el seu Fill estimat, precisament perquè ha acollit plenament l’Esperit i viu com a servent i comunicador de l’amor de Déu.

Déu reconeix cada un de nosaltres com a fills. En tenim la garantia o penyora en l’Esperit que hem rebut. Habitant en nosaltres, l’Esperit ens vol anar modelant o afaiçonant per tal que ens assemblem cada vegada més al Fill Jesús: en la relació amb el Pare, en la misericòrdia, en el servei, en l’alegria de la fraternitat, en la capacitat de donar la vida.

Jesús no es va avergonyir d’entrar a l’aigua. Ell és germà de la humanitat pecadora i valora el camí de conversió promogut per Joan Baptista. Per això no viurà ni proclamarà el Regne des de la llunyania, sinó immers en la societat del seu temps. I sabent discernir què cal canviar.

Preguem amb l’Evangeli :

Déu i Pare de Jesucrist i nostre, et donem gràcies perquè el cel és obert: la presència de Jesús entre nosaltres és el millor senyal que tu vols ser el gran Amic i Pare de la humanitat.

Et donem gràcies perquè per a tu cada persona és una filla o fill estimat.

I perquè, com va passar amb Jesús, has vessat l’Esperit en els nostres cors.

Per això volem demanar el coratge de deixar-nos guiar pel teu Esperit, de deixar-li prou espai en el nostre cor perquè ens pugui anar transformant i ens faci viure com a fills teus, dones i homes capaços de fer el bé.

Que ens doni la llum i el discerniment perquè cada persona, cada comunitat i tota l’Església sàpiga triar els camins que porten a construir el teu Regne i sàpiga oferir a la gent d’avui aquell testimoni de vida, bondat i pau que Jesús oferia a tothom que trobava.

Que l’Esperit ens ajudi a veure-hi clar per no caure en aquelles actituds que ens fan mal a nosaltres mateixos i que fan mal als nostres germans. Que ens ajudi a cultivar i fer créixer tot el que és bo, amable i just.

——————————————————————————————————————

ATENCIÓ! Canvi d’hora de la missa vespertina del diumenge: Accedint a diverses peticions, i després de parlar-ne amb el Consell Pastoral, a partir del proper diumenge dia 19 de gener, i fins el canvi d’hora, la MISSA VESPERTINA DELS DIUMENGES i FESTIUS la celebrarem a les 7 DE LA TARDA. Posteriorment en valorarem els resultats i decidirem què farem en el futur.

Jornades de Formació per a Catequistes: Dimarts, dia 21 de gener: “Catequesi: Parròquia, Escola i Família”, pel P. Josep Roca SF. I dimarts dia 28 de gener: “L’Evangeli de sant Mateu”, per Mn. Joan Salas, diaca.

Ambdues sessions seran de 20.30 a 22.00 h., a la sala Mn. Joan Vinyeta.

Setmana de pregària per la unitat dels cristians: Com cada any la celebrarem del 18 al 25 de gener.

Pregarem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, principalment en les del cap de setmana (dissabte 18, i diumenge 19)

Benedicció d’animals, amb motiu de la festa de sant Antoni Abat: El proper diumenge dia 19, a les 13.00 h, davant l’església de sant Francesc.

Trobada de Pregària: Una de les peticions reiterades que van fer els diversos grups que van participar en la passada Assemblea Parroquial va ser la creació d’un GRUP DE PREGÀRIA, obert a tothom que hi vulgui participar. N’hem parlat en el Consell Parroquial i organitzem la primera pel DIUMENGE DIA 26 DE GENER, A LES 6 DE LA TARDA, A LA CAPELLA DEL SANTÍSSIM DE LA BASÍLICA DE SANTA MARIA. En principi aquestes trobades seran mensuals, menys durant la Quaresma que ja hi ha cada diumenge la pregària del Viacrucis. A partir de l’experiència, i de l’opinió dels participants, farem el calendari de dies i llocs on ens reunirem. Feu-nos arribar, també, el vostre parer.

Càritas. Campanya de Nadal: Hem entregat a Càritas Sant Feliu la quantitat de 4.522,00€, recollits a la col·lecta del cap de setmana d’abans de Nadal. Gràcies a tots els qui hi vàreu col·laborar.

Feliç any nou!