2 DE MARÇ DE 2014

LA JOIA DE L’EVANGELI

Aquest és el títol de  l’Exhortació apostòlica escrita recentment pel papa Francesc sobre l’anunci de l’Evangeli en el món actual. Us n’oferirem un resum en successius fulls informatius.

EN LA CRISI DEL COMPROMÍS COMUNITARI (53)

Així com el manament de “no matar” posa un límit clar per assegurar el valor de la vida humana, avui hem de dir no “a una economia de l’exclusió i la desigualtat”. Aquesta economia mata. (…) Avui tot entra dins del joc de la competitivitat i de la llei del més fort, on el poderós es menja el més feble. (…) En aquest context, alguns encara defensen les teories del “vessament”, que suposen que tot creixement econòmic, afavorit per la llibertat de mercat, aconsegueix provocar per si mateix més equitat i inclusió social al món. Aquesta opinió, que mai no ha estat confirmada pels fets, expressa una confiança basta i ingènua en la bondat dels qui tenen el poder econòmic i en els mecanismes sacralitzats del sistema econòmic imperant. Mentrestant, els exclosos segueixen esperant.

El procés de secularització tendeix a reduir la fe i l’Església a l’àmbit del privat i de la intimitat. A més, en negar tota transcendència, ha produït una creixent deformació ètica, un debilitament del sentit del pecat personal i social i un progressiu augment del relativisme, que ocasionen una desorientació generalitzada, especialment en l’etapa de l’adolescència i la joventut, tan vulnerable als canvis (…) L’individualisme postmodern i globalitzat afavoreix un estil de vida que debilita el  desenvolupament i l’estabilitat dels vincles entre persones, i que desnaturalitza els vincles familiars.

——————————————————————————————————————-

DIA 5 DE MARÇ: DIMECRES DE CENDRA

El proper dimecres serà Dimecres de cendra, primer dia de la Quaresma d’enguany. Aquest temps ens vol ajudar –a nivell personal i comunitari- a renovar i viure amb més intensitat la fe baptismal. La cendra recorda la nostra fragilitat i com necessitem l’ajuda que Déu ens ofereix.

L’horari de misses serà l’habitual dels dies feiners. En totes les celebracions hi haurà imposició de cendra.

Viacrucis quaresmal: El farem cada diumenge, en una església diferent. El primer serà, el proper diumenge dia 9, a Santa Maria, a les 6 de la tarda.

Horari de confessions: Us recordem que, sempre que no hi hagi una causa que ho impedeixi, els dissabtes, de 7 a ¾ de 8 del vespre, atendrem les persones que vulguin celebrar el sagrament del Perdó. La Quaresma és un bon temps per a fer-ho.

Curs bíblic: El proper dimarts dia 4 de març, a la rectoria, a 3/4 de 7 de la tarda. Tema: Gn 3,16-20.

Reunions previstes per a aquesta setmana:

Consell pastoral parroquial: La reunió mensual d’aquest Consell serà dijous, dia 6, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Reunió de pares de 2n Curs de Catequesi: La tindrem divendres, dia 7, a les 9 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta.

Reunió dels portants del Sant Crist: Dissabte, dia 8, a les 6 de la tarda, a la rectoria.

WEP de les Parròquies de Vilafranca: Hi trobareu diverses informacions parroquials: www.parroquiesdevilafranca.org