27 D’ABRIL DE 2014

LA MARE DE DÉU DE MONTSERRAT

PATRONA DE CATALUNYA

«Maria se n’anà decididament a la Muntanya.» Avui els nostres ulls i el nostre cor són en una Muntanya on hem pujat tantes vegades, en família o en romeria parroquial, a peu o en algun mitjà de transport. Per deixar que la mirada materna i amorosa de Maria es fixi en nosaltres i ens ajudi a acollir i ser deixebles del Fill que ella porta a la falda i ens ofereix. Per donar gràcies, com Maria a casa d’Elisabet, per tot allò que Déu fa per nosaltres.

La paraula de Déu traspua fe, agraïment, alegria serena. En celebrar la Mare de Déu de Montserrat hem d’agrair de cor per tot el que la fe cristiana ha portat de positiu al nostre poble i cultura. I hem de sentir-nos feliços per viure aquest tresor: el Pare ens ha beneït fent-nos fills seus, germans de Jesucrist.

Quan Maria es va adonar del que Déu estava fent per ella, va tenir necessitat de compartir-ho.

Per a nosaltres, cada pujada a Montserrat (sigui físicament o de pensament) ha de ser una renovació de la nostra fe i pertinença a la comunitat eclesial, on Maria és la Mare. Ens ha d’ajudar a retornar a les activitats de cada dia amb el goig pasqual dels apòstols que diuen: «Hem vist el Senyor!»

«Rosa d’abril, morena de la serra, de Montserrat estel, il·lumineu la catalana terra, guieu-nos cap al cel.»

——————————————————————————————————————-

1 de maig – Festa del treball

«Era foraster i em vàreu acollir»

«La cosa més important és que l’home que treballa fora del seu país natal, com a emigrant o com a treballador temporal, no es trobi en desavantatge en l’àmbit dels drets referents al treball respecte als altres treballadors d’aquella determinada societat (…) El valor del treball s’ha de mesurar  amb la mateixa mesura i no en relació amb la diversitat de nacionalitat, religió o raça. Amb més motiu no pot ser explotada una situació de coacció en la qual es troba l’emigrat.»

Joan Pau II, Laborem Exercens 23

Pastoral de la salut: El proper dimarts dia 29 d’abril, a ¾ de 7 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta, hi ha reunió del voluntariat de la Pastoral de la salut.

Sortida Parroquial de l’1 de maig: VISITA A GIRONA, BANYOLES i BESALÚ. Sortida de Vilafranca a les 8 del matí. Esmorzar en ruta. A les 11.00 rebuda per part del Sr. Bisbe de Girona Mons. Francesc Pardo, visita a la Catedral de Girona i al Museu, i Celebració de l’Eucaristia. Sortida cap a Banyoles i dinar  davant de l’estany. A la tarda visita a Besalú i retorn a Vilafranca. El termini d’inscripcions s’acaba el dia 28. Els autocars sortiran de la plaça Penedès i de la Gasolinera Penedès. El preu (35,00 €) s’abonarà en l’autocar.

Celebració de la Santa Unció: El proper diumenge 4 de maig, a la missa de les 8 del vespre, a Santa Maria. Cal apuntar-se en el despatx parroquial. Les persones inscrites que desitgen rebre el sagrament hauran de ser a l’església mitja hora abans de començar la celebració.

La Unció dels Malalts no és per als qui es troben inconscients i a punt de morir, i menys encara per als qui ja han mort. La finalitat de la Unció és ajudar a viure cristianament la malaltia i la vellesa.