11 DE MAIG DE 2014

PASQUA : QUAN L’HOME RETROBA DÉU

Un autor de l’Edat Mitjana explicava la següent imatge: el matí de Pasqua, Déu Pare passejava pel jardí tot buscant l’home: “Adam, on ets?” (Gn 3,9). I de la fosca del pecat, Jesús, el Crist, el nou Adam, s’aixecà i respongué al seu Pare: “He ressuscitat, m’he retrobat amb vós, al·leluia”. Aquesta mateixa resposta és la que forma part del venerable i antic cant d’entrada de la celebració de l’Eucaristia del dia de Pasqua. I és el que els bisbes de Catalunya ens proposen de cantar en el cant d’entrada per al temps pasqual: “Crist ha ressuscitat, al·leluia, i ens fa passar de mort a vida, al·leluia! Avui per tota la terra el poble dels redimits canta: al·leluia, al·leluia”.

Aquesta tornada és simple. Assumeix l’afirmació pasqual amb què els cristians orientals es saluden el matí de Pasqua; “Crist ha ressuscitat”. La segona frase “ens fa passar de mort a vida”, evoca el text de la seqüència de Pasqua: “El Rei de vida, mort, ja regna amb nova vida”. La tercera frase: “avui per tota la terra el poble dels redimits canta”, evoca el prefaci de Pasqua: “d’un cap a l’altre de la terra tot el món exulta”; evoca també el cant d’aquella gran gentada, al cel, que clama:

“Al·leluia, El Senyor, el Déu de l’univers, ha instaurat el seu Regne. Alegrem-nos-en i celebrem-ho, cantem la seva glòria”. I tot aquest esclat d’alegria queda puntual amb el cant de l’al·leluia, repetit quatre vegades: és el cant de l’home redimit, de l’home nou, nascut de la Pasqua. En ben poques ratlles, cantem el nucli central de tota la predicació dels apòstols i de l’Església: la resurrecció de Jesucrist, i la nostra participació sacramental en aquest misteri.

“Avui és el dia en què ha obrat el Senyor, alegrem-nos i celebrem-lo”.

——————————————————————————————————————-

L’evangeli d’aquest diumenge ens recorda que els cristians tenim un líder, Jesús ressuscitat, a qui anomenem Senyor, Messies, o bon Pastor. Si ho meditem pausadament ens adonem que Jesús ens va dient com es relaciona amb nosaltres: ens coneix personalment, ens crida pel nom propi, camina amb nosaltres obrint la ruta i vol que fruïm de la vida en abundància.

Dimarts, 13 de maig: La Mare de Déu de Fàtima. Les imatges que veiem de la Mare de Déu de Fàtima volen ser una còpia de la descripció que va fer el doctor Formigo de l’aparició als tres pastors en aquella Cova da Iría el 13 de maig del 1917. Amb el pas dels anys, Fàtima ha esdevingut centre de fe i conversió i lloc de pelegrinatge.

Aquest dia, la missa vespertina de les 8 del vespre la celebrarem a la capella de la Mare de Déu de Fàtima.

Hospitalitat de Lourdes. El 156è Pelegrinatge es celebrarà del 26 al 30 de juny. Els interessats a assistir-hi poden demanar informació i recollir els fulls d’inscripció, a la rectoria, dimecres dia 14, de 7 a 9 del vespre. Les inscripcions s’hauran d’entregar el divendres 23, també de 7 a 9 del vespre, a la rectoria.

TROBADA PASQUAL. Continuant la tradició de molts anys, les parròquies dels arxiprestats de Garraf, Vilafranca, Anoia i Piera – Capellades ens trobarem per celebrar conjuntament la Pasqua, presidits pel nostre Bisbe; enguany sota el lema “HI HA LLOC PER A TOTS”.

La Trobada serà el proper diumenge, dia 18 de maig, a les 6 de la tarda, a Capellades. Les persones interessades a anar-hi en autocar, poden reservar plaça, en el despatx parroquial, abans de dijous dia 15.

L’autocar sortirà de la plaça Penedès, a 2/4 de 5 de la tarda.

Resultat de les col·lectes especials de Setmana Santa. DIJOUS SANT per Càritas interparroquial: 4.068,00 €. DIVENDRES SANT per Terra Santa: 762,00 €. Moltes gràcies!