22 DE JUNY DE 2014

PERLES DE SAVIESA (IV)

Aquestes darreres setmanes del curs, en plena primavera, us oferim un recull de “perles de saviesa”que ens poden ajudar a reflexionar i enfocar la vida més sàviament.

Somriu! Déu t’estima! Continua somrient i els altres també ho faran.

L’amor mai no cau en el buit, més aviat és una inversió que rendeix al cent per u.

Si et llences amb fe a fer el que cal, Déu farà la resta, la part que et resulta impossible.

Demostrar cortesia no costa gens, però té un valor incalculable.

La vida és com un gelat, gaudeix-ne abans que es desfaci.

L’estrès i les pressions són males herbes. Arrenca’ls i planta, en el seu lloc, l’amor i la pau de Déu.

Si vols manifestar amor a una persona, dedica-li temps.

Una paraula amable que diguis pot brindar felicitat. Si te la calles pots deixar un buit.

És millor una tasca petita a la qual es doni acabament, que una de gran que es deixi a mitges.

L’amor és Déu i Déu és amor.

———————————————————————————————————-

Les lectures de Corpus comencen recordant que Déu alimenta el seu poble (avui a nosaltres) en el llarg camí que cal recórrer per la vida. I que el seu desig, com va recordar Jesús, és que no visquem només de pa, sinó de tota paraula que surt de la seva boca.

Jesús és el pa o la paraula que Déu ofereix com a aliment a tota la humanitat. Menjar el pa de l’Eucaristia (com també el de la Paraula) és voler entrar en comunió profunda amb ell («està en mi i jo en ell») i desitjar i acceptar ser transformats cada dia, tenint la manera de ser de Jesús com a model.

Solemnitat del Corpus Christi: La celebrem aquest cap de setmana. La missa solemne serà la de diumenge a les 8 del vespre, i acabarà amb una estona d’adoració al Santíssim. Aquest dia, que és el Dia de la Caritat, la col·lecta es destina a Càritas Diocesana.

Festivitat de Sant Joan Baptista: Cada any, el dia 24 de juny, celebrem el naixement de sant Joan Baptista. Jesús va definir la vocació de Joan com la del més gran dels profetes. La primera lectura que es proclama en la missa d’aquest dia en destaca la qualitat de servent que sap comunicar la paraula de Déu amb claredat i força. I la de ser testimoni del que anuncia.

Aquest dia celebrarem l’Eucaristia a la seva capella, a les 10 del matí i a les 12 del migdia. No hi haurà missa ni a la parròquia de la Stma. Trinitat ni a la Basílica. Acabada la missa de les 10.00 h es cantaran els goigs a sant Joan, que s’estrenaran aquest dia.

Pastoral de la salut: Dissabte dia 28 de juny, a 2/4 de 12 del migdia, hi haurà celebració de l’Eucaristia al Centre Ricard Fortuny.

Noces d’or i d’argent matrimonials: Convidem els matrimonis que enguany celebrin les seves noces d’or o d’argent a renovar el seu compromís matrimonial. Ho podran fer en la missa vespertina del diumenge dia 6 de juliol. Preguem als interessats que ens ho  comuniquin, en el despatx parroquial o per telèfon.