19 D’OCTUBRE DE 2014

DOMUND 2014

Com recordàvem en el “full” de la setmana passada, cada any el DOMUND es celebra el tercer cap de setmana d’octubre, però a Vilafranca, en coincidir amb la Romeria a Montserrat, es trasllada al diumenge següent: per tant, nosaltres el celebrarem el proper cap de setmana: dissabte 25 i diumenge 26 d’octubre.

El lema del Domund d’aquest any és “RENEIX L’ALEGRIA”. L’Evangeli que Jesús de Natzaret, el Messies i Senyor, ha encarregat a la seva Església perquè cadascú de nosaltres l’ajudem a difondre per tota la terra, és una BONA NOTÍCIA. La presència discreta de Jesús ressuscitat en el nostre món és la Notícia joiosa.

El quart evangelista ens diu que els primers deixebles han trobat Jesús amb alegria i s’ho han comunicat els uns als altres. L’evangelista Lluc relata la visita joiosa, en l’Esperit, de Maria a Elisabet, portant Jesús a Joan. Santa Maria proclama que el Déu que salva ha fet meravelles que l’omplen d’exultació. S’ha manifestat la seva misericòrdia, el seu amor. La bona notícia és per als pobres; Jesús farà meravelles per a ells per mitjà de la fe.

La humilitat del creient permet al Senyor obrar meravelles a tot arreu on arriba la seva NOTÍCIA JOIOSA. Deixebles i missioners del Crist ens preocupem, en el dia del Domund, de pregar, de fer almoina i demanar vocacions missioneres per tal que els pobres, els petits i els pecadors siguin evangelitzats arreu.

A totes les misses pregarem per les Missions i la col·lecta anirà destinada a les Obres Missionals Pontifícies.

————————————————————————————————————

Curs bíblic. El proper dimarts dia 21 d’octubre, a ¾ de 7de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 7,10-23.

Conferència amb motiu del Domund. Dijous dia 23 d’octubre, a 2/4 de 9 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta, a càrrec de la Gna. Fina Miralles. Títol: “DOMUND. MISSIONERS AQUÍ I AVUI”.

Pastoral de la salut. Dissabte dia 25 d’octubre, a les 12 del migdia, celebració de l’Eucaristia al centre sociosanitari Ricard Fortuny.

“Gèping, l’aventura de l’esplai”. El proper dissabte 25 d’octubre, a 2/4 de 9 del vespre i diumenge 26 d’octubre, a les 6 de la tarda, al teatre municipal de Cal Bolet de Vilafranca, un bon grup de monitors i ex-monitors del nostre Esplai parroquial, representaran un muntatge teatral i musical que han preparat com a cloenda dels actes del 30è aniversari del GEP. És una bona proposta per a conèixer el món de l’esplai a Vilafranca. Es poden demanar entrades anticipades a www.gepvilafranca.cat o parlant amb Mn. Agustí.

Catequesi de post-comunió. Creiem molt necessari que les nenes i els nens que han fet la 1ª comunió continuïn la seva formació cristiana, amb unes activitats formatives i lúdiques que potenciïn l’aspecte espiritual, simbòlic i de relació amb Déu Pare, a través dels sagraments i la pertinença a la comunitat cristiana.

Per això convoquem els infants a unes trobades quinzenals, de ¾ de 7 a ¾ de 8 de la tarda, a la rectoria. Les sessions començaran properament. Les inscripcions es faran al despatx parroquial.

Santa Maria 2020: Els donatius a benefici de les obres de restauració de la Basílica es poden ingressar al compte del Banco Popular:

ES58 0075 0769 3706 0060 8716

O fer-los arribar a la Parròquia de Santa Maria / Comissió Santa Maria 2020.