23 DE NOVEMBRE DE 2014

CAMPANYA DE LES PERSONES SENSE LLAR

Amb el lema “Per un habitatge digne i adequat. Cap persona sense llar”, el proper dia 30 de novembre celebrarem el dia “de les persones sense llar”. La Declaració Universal dels Drets Humans, la Carta Social Europea i la Constitució Espanyola sostenen que cada persona té dret a un habitatge digne i adequat.

Avui vivim en una SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA RESIDENCIAL que és resultat de polítiques d’habitatge no inclusives basades en la inversió econòmica.

Persones que viuen sense sostre: en espais públics, pernoctant en recursos d’emergència.

Persones que viuen sense habitatge: en serveis, refugis, allotjaments temporals, institucions (presons, hospitals, etc.).

Persones que viuen en un habitatge insegur: sense tenir-ne títol legal; sota l’amenaça de patir violència o vivint amb la petició de desallotjament (també forçós).

Persones que viuen en un habitatge inadequat: en assentaments, barraques, de manera massificada…

Ja fa uns anys que CARITAS INTERPARROQUIAL VILAFRANCA, prenent consciència d’aquesta situació, va crear el CENTRE D’ACOLLIDA ABRAHAM i va obrir uns PISOS TUTELATS per a persones sense llar. Gràcies a un gran nombre de voluntaris i a diverses aportacions econòmiques, aquests projectes continuen essent possibles. Esperem poder-los continuar.

El proper dissabte dia 29, a les 2 del migdia, en el Centre d’acollida Abraham, coincidint amb el DIA DELS SENSE SOSTRE, tindrà lloc una “Arrossada popular”. Les persones interessades a assistir-hi poden telefonar al nº 93 8921361.

——————————————————————————————————————-

Nostre Senyor Jesucrist, rei de tot el món. Acabem l’any litúrgic i, com cada any, el darrer diumenge celebrem aquesta festa. Avui,  l’evangeli ens recorda que Crist és germà, i està present en la vida de cada ésser humà, especialment dels pobres, de qui podem dir que són els seus representants a la terra. Així, la festa de Crist Rei ens pregunta si anem acollint i venerant el Crist en la persona dels més fràgils: «m’ho fèieu a mi»; «m’ho negàveu a mi». Segons Jesús, aquí es juga que la nostra vida tingui sentit o no en tingui («Veniu, beneïts…», «lluny de mi…»).

Equip de Litúrgia. Es reunirà dilluns dia 24, a les 6 de la tarda, per a preparar les celebracions del temps d’Advent i de Nadal.

Pastoral de la salut. Reunió de voluntaris, dimarts dia 25, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria.

Reunió extraordinària de catequistes. Dimecres dia 26, a les 6 de la tarda. Farem una reflexió sobre el temps d’Advent.

Permanent del Consell Pastoral. Es reunirà dijous dia 27, a 2/4 de 10 de la nit.

Reunió de pares dels nens i nenes de segon curs de Catequesi. Serà divendres dia 28, ales 9 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Santa Maria 2020. Els donatius a benefici de les obres de restauració de la Basílica es poden ingressar al compte del Banc Popular ES58 0075 0769 3706 00608716 o lliurar-los a la Parròquia de Santa Maria / Comissió Santa Maria 2020.

Pàgina WEB de les Parròquies de Vilafranca: Consulteu-la! L’adreça és:

www.parroquiesdevilafranca.org