18 DE GENER DE 2015

SETMANA DE PREGÀRIA PER LA UNITAT DELS CRISTIANS

La Setmana de Pregària Universal per a la Unitat dels Cristians és, cada any, un record i un requeriment.

El record és més aviat trist: les desunions i els antagonismes, històrics i actuals, entre les diverses confessions cristianes. Alguns voldríem oblidar el passat i modificar poderosament el present. Però, fins i tot en això, experimentem la nostra pròpia contingència i limitació. Però seríem greument injustos si no reconeguéssim l’immens camí que aquí, a casa nostra, s’ha recorregut d’ençà que fa més de seixanta anys, quan uns quants protestants i uns quants catòlics es trobaren, en una casa prop del Palau de la Música de Barcelona, per a pregar junts, per primera vegada des de feia segles.

El requeriment és també punyent i incisiu: ¿Hem comprès els catòlics, apostòlics i romans la greu responsabilitat que tenim, vers el món no creient que ens rodeja, en mantenir l’escandalosa desunió que divideix els cristians? A part de vulnerar el clar manament del Senyor Jesús, és l’obstacle més greu “perquè el món cregui”.

Davant d’aquest repte, els cristians responem no pas malament, però no pas unànimement. Semblem, de vegades, un conjunt de gent on cadascú sembla que treballa per un senyor diferent. Semblem també moltes vegades persones de gremis diferents en els quals cada u té un amo propi i divers de l’amo dels altres. Nosaltres, els cristians, malauradament, ja ens hi hem acostumat, però l’escàndol és molt greu i l’ensopec molt gran per acceptar el missatge d’aquests apòstols de Jesús el Crist, dividits.

Aprofitem la Setmana de Pregària per la unitat per a recordar, pregar i conèixer els altres cristians, però sobretot per a sentir el fort requeriment de Jesucrist que siguem u perquè el món cregui.

—————————————————————————————————————–

Trobada de pregària per la unitat dels cristians: Aquest diumenge dia 18 de gener, a les 6 de la tarda, a la capella del Santíssim de la Basílica de Santa Maria.

També pregarem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia, principalment en les d’aquest cap de setmana.

Jornades de Formació per a Catequistes: Dilluns 19 i 26 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “PER EDUCAR CAL MOTIVAR”. Professor: Sr. Esteve Pujol i Pons.

Curs bíblic: Dimarts dia 20 de gener, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 9,18-27.

Aplec de Sant Pau: Celebrarem aquest tradicional APLEC el proper diumenge dia 25 de gener. El programa és el següent:

A les 11: Repic de campanes i Celebració de l’Eucaristia. En acabar la celebració, cant dels Goigs.

A les 12: Ballada dels Gegants i dels Capgrossos de Pacs.

A les 12’15: Actuació dels dansaires de l’Esbart Rocasagna de Gelida.

A les 13: Sardanes i Balls Tradicionals, amb la cobla Catània.

A les 13’15: Exposició de Goigs, al soterrani de l’ermita.

Concurs de Grimpaires “Cucanya”.

A les 14: Vermut popular i Comiat.

ORACIÓ: Oh Déu, vós que heu evangelitzat tot el món amb la predicació de l’apòstol sant Pau, feu que els qui avui celebrem la seva Conversió, imitant el seu exemple, siguem en el món testimonis de la vostra veritat.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org.

Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.