ANY DE LA VIDA CONSAGRADA

30 novembre 2014 – 2 febrer 2016

El papa Francesc ha convocat l’Any de la Vida Consagrada amb motiu de la commemoració, el 28 d’0ctubre de 2015, dels 50 anys del Decret del Concili Vaticà II que demanava i orientava l’adequada renovació de la vida religiosa. Com cada any, el dia 2 de febrer, festa   de la Presentació del Senyor (La Candelera), les persones consagrades celebraran la seva festa.

De fet tots som consagrats pel baptisme. Amb tot, l’Església anomena “consagrades” les persones que viuen aquesta consagració baptismal amb un compromís especial de seguiment en Crist. Els tipus de compromís i les formes de vida són força diferents.

Només a Catalunya n’hi ha milers. Treballen per alleujar el patiment humà, construir relacions fraternes més enllà de les diferències, oferir serveis socials, educatius, hospitalaris a les persones necessitades. N’hi ha que, des de la vida contemplativa, es dediquen a oferir el do inestimable de la pregària, i intercedeixen per tothom. Són companys de camí per als emigrants, per als pobres, per als nens del carrer, per a les prostitutes, per als interns als centres penitenciaris, per als malalts terminals. La majoria viuen en comunitat i comparteixen els béns. Gran és el que fan a favor dels altres, però el motor que els empeny és la persona de Jesucrist. A ell i a la difusió de la Bona Notícia han consagrat la seva vida. Preguen, de vegades des de la penombra d’una fe peregrina. Representen una pinzellada de transcendència, que contrasta amb l’imperi del materialisme i del consum. Intenten centrar la seva vida en Déu en comptes de mirar-se contínuament el melic. Volen neutralitzar l’exaltació del seu mateix jo obrint el seu cor al proïsme.

El proper dia 2 de febrer pregarem per tots ells, especialment pels qui tenim més a prop : que el Senyor els beneeixi.

——————————————————————————————————————-

Aplec de Sant Pau. El celebrem aquest diumenge dia 25 de gener. A les 11.00: Repic de campanes i Celebració de l’Eucaristia. En acabar, cant dels Goigs.

Jornades de Formació per a Catequistes: Dilluns 26 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta, darrera sessió. Tema: “PER EDUCAR CAL MOTIVAR”. Professor: Sr. Esteve Pujol i Pons.

Pastoral de la salut:

• Dimarts dia 27, a ¾ de 7 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta, reunió del voluntariat.
  • Dissabte dia 31, a 2/4 de 12 del migdia, al Centre sociosanitari Ricard Fortuny, Celebració de l’Eucaristia.

Consell d’economia: El Consell d’economia parroquial es reunirà el proper dimarts dia 27 de gener, a les 9 del vespre, a la rectoria.

“Vine i veuràs”: Properament reemprendrem aquest espai de pregària, que vol apropar i fer conèixer Jesús a tots aquells que ho desitgin. Les trobades seran l’últim dissabte de cada mes, a la capella de la Mare de Déu de Montserrat, a l’Espirall, de 6 a 7 de la tarda. La primera serà dissabte dia 31 de gener.

Una rajola pel plafó de sant Jocund: Aquest plafó, que beneirem el dia 9 de febrer, festa de sant Jocund, serà presentat el proper dijous dia 29, a les 7 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta. La presentació anirà a càrrec dels promotors de l’obra i de l’artista que l’ha realitzat. Tots som convidats a participar en aquesta iniciativa, assumint el cost d’una o més rajoles. El preu unitari de cada rajola és de 50 euros.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org.

Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.