1 DE FEBRER DE 2015

LA FESTA DE “LA CANDELERA”

Cada any, quaranta dies després de Nadal, és a dir el dia 2 de febrer, recordem el fet que narra l’evangeli de Lluc (2,22-38): Maria i Josep porten Jesús al temple per complir el que mana la Llei: la purificació de les mares després del part i la presentació dels fills primogènits al Senyor. Però aquell ritu pren tot un nou significat per les profecies de Simeó i Anna, que proclamen aquell infant com a Messies i llum de les nacions. La processó de les candeles que recorda aquest anunci de Simeó, ha fet que aquest dia sigui anomenat també “festa de la Candelera”.

Simeó viu obert al canvi i a la conversió, és imatge de Nicodem i d’altres ancians i mestres de la Llei que es jugaren el tipus per Jesús. Anna bé podria ser la patrona dels cristians d’anar per casa. Els anys d’oració i escolta en el Temple li han donat la sensibilitat necessària per veure Déu en les persones que troba en el seu camí. Maria i Josep ens porten a la memòria els pares cristians que posen un cop i un altre els seus fills sota la protecció del Senyor.

Per a tota persona, l’Evangeli pot ser una font, sempre inestroncable, de vida i de novetat. Portant als seus braços el Salvador, el vell Simeó és la figura de tota la humanitat (tots nosaltres) acollint, plens de la força de l’Esperit, aquell qui és l’eterna joventut del món: Jesús, llum per a tots els homes i dones (la Candelera).

La primera commemoració litúrgica de l’episodi evangèlic de la presentació del Senyor la trobem narrada a finals del segle IV per la peregrina Egèria, estant a Jerusalem. Des de Jerusalem, la solemnitat es va difondre per tot l’Orient, i en particular a Bizanci, arribant a ser dia festiu sota Justinià I (527-565). Al començament del segle V ja es comença a celebrar amb llums i candeles i, posteriorment la litúrgia romana l’acollí entre les seves festes.

—————————————————————————————————————

Dilluns, 2 de febrer: La presentació del Senyor. L’horari de misses serà l’habitual dels dies feiners. En totes les celebracions es farà la benedicció de les candeles.

Per aquest motiu, aquesta setmana la MISSA EXEQUIAL es celebrarà l’endemà, dimarts.

Curs bíblic: El proper dimarts dia 3 de febrer, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Gn 11,1-9.

Consell pastoral parroquial: Es reunirà el dijous dia 5, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Sopar de la Fam: Com cada any, dintre la Campanya contra la Fam, celebrarem aquest tradicional SOPAR SOLIDARI. Serà el divendres dia 6 de febrer, a les 9 del vespre, al col·legi sant Ramon de Penyafort.

Missa Familiar. Dissabte dia 7, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Santíssima Trinitat. És una missa destinada, principalment,a famílies joves amb infants petits.

Una rajola pel plafó de sant Jocund: Aquest plafó, que beneirem el proper dilluns dia 9 de febrer, festa de sant Jocund, fou presentat el passat dijous dia 29. La presentació anà a càrrec dels promotors de l’obra i de l’artista que l’ha realitzat. Tots som convidats a participar en aquesta iniciativa, assumint el cost d’una o més rajoles. El preu unitari de cada rajola és de 50,00 €.

Grups de diàleg: La propera trobada serà el dilluns dia 9 de febrer, a les 9 del vespre, acabada la Missa de la festa de sant Jocund. El prevere i periodista Francesc Romeu  ens parlarà de  “L’impuls del papa Francesc”.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org

Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.