Joves Cristians de Vilafranca valora positivament la Campanya de l’Ampolla que tingué lloc, el passat dissabte dia 10 de gener a Vilafranca i a 19 pobles més de l’arxiprestat, i que enguany arribava a la seva 32ª edició. Deixant de banda el nombre d’ampolles buides de cava que s’hagin recollit, la campanya pot considerar-se un èxit quant a organització i participació.

A primera hora del matí.

La participació es pot considerar molt positiva respecte els darrers anys. Pel que fa a Vilafranca, malgrat les dificultats per trobar voluntaris, i cobrir una vila que cada vegada és més gran, es va comptar amb els membres dels grups de joves de la parròquia (esplai parroquial, agrupament escolta, postcomunió, confirmació, iniciació, JARC, missa jove), també d’altres col·lectius parroquials i no parroquials (voluntaris dels col·legis Sant Josep i Sant Ramon, Voluntaris de l’Alberg de Càritas, Entitats Espirall), i també d’altres col·laboracions més espontànies.

Joves Cristians de Vilafranca vol agrair tota aquesta participació, especialment també a les empreses o particulars que van deixar les furgonetes i als qui les van conduir, als que van col·laborar amb el refrigeri amb què es va obsequiar els voluntaris, amb els elements publicitaris, farmacioles, guants, contenidors, electricitat, i també als ajuntaments, mitjans de comunicació, i d’una manera especial a FECA i LABORE per totes les facilitats.

Es valora també molt positivament la participació dels pobles i parròquies de la comarca, que van organitzar la campanya en els respectius municipis i que després van afegir les ampolles al nostre projecte. Concretament han estat: Els Monjos, la Granada, Santa Fe, Lavern, Ca l’avi, Can Cartró, el Pla, Sant Miquel d’Olèrdola, Pacs, Vilobí, Moja, Ordal, l’Arboçar, Sant Pere Molanta, Guardiola de Font-rubí, Cantallops, Sant Sebastià dels Gorgs, Pontons, Torrelles de Foix i les Cabanyes.

I sobretot l’agraïment a tota la ciutadania que van guardar les ampolles, la majoria van extreure’n les etiquetes, i les van lliurar a la campanya, en el que va constituir una gran acció col·lectiva de solidaritat. Sens dubte una mobilització de tals dimensions ha d’haver servit per conscienciar tothom que val la pena fer quelcom per un objectiu solidari, en aquest cas per al projecte Els nens a taula!” presentat per l’associació Entitats Espirall, amb l’objectiu de generar un espai físic i humà on oferir alimentació durant el període de vacances escolars a nens que pateixen una situació sòcio-econòmica vulnerable de Vilafranca.

Quant al nombre d’ampolles recollides i diners obtinguts, ara per ara és difícil donar xifres exactes. Però, restant a l’espera dels resultats definitius, i tenint en compte les que hi puguin haver defectuoses, per la quantitat de palets que es podien veure, podria ser que enguany s’arribés a una quantitat de 65.000 ampolles.