22 DE FEBRER DE 2015

PREGUEM AMB L’EVANGELI

(del llibret “la missa de cada dia”)

Déu i Pare nostre, comencem la Quaresma demanant que ens deixem guiar per l’Esperit, com Jesús,a tenir temps de desert i de silenci interior per escoltar i alimentar-nos de la teva paraula, per renovar i enfortir la nostra fe i saber actuar segons la Bona Nova del teu Regne.

Fes-nos ser, Pare, respectuosos amb tot el que has creat i estimes:

amb l’univers, que és la casa comuna de la família humana, i especialment amb cada persona, de qui Tu t’has fet amic i aliat.

Que sapiguem mirar tothom amb els teus propis ulls i mai amb rivalitat o enemistat.

Pare: tu poses el teu arc entre els núvols com a signe de pau i aliança i no com a arma de guerra, i nosaltres continuem barallant-nos, excloent i fabricant armes de destrucció.

Ajuda’ns a convertir-nos, a creure que el camí de la pau i reconciliació és possible i l’únic que porta a la salvació; fes-nos, com Jesús, portadors de bones notícies.

Que la Quaresma que comencem ens porti a viure en actitud pasqual:

deixant-nos renovar per la vida sempre nova que Jesús ens ofereix, deixant-nos guiar per l’Esperit, que ens fa seguir els teus camins i ens dóna coratge per superar tantes coses que no fem prou bé.

PREGUEM: Déu omnipotent, feu que les celebracions anyals de la santa Quaresma ens siguin profitoses per a conèixer més i més el misteri de Crist i per a viure’l d’acord amb les seves exigències.

—————————————————————————————————————–

Viacrucis: La Quaresma i la Setmana Santa (especialment el Divendres Sant) són els temps litúrgics més adients per practicar aquesta devoció tan arrelada en la tradició cristiana. Efectivament, el Viacrucis (expressió llatina que significa «Camí de la creu») ens recorda els últims moments de la vida de Jesús, des que va ser fet presoner fins a la seva crucifixió, mort i sepultura.

Cada diumenge de Quaresma farem aquesta pregària comunitària. Aquest diumenge serà a la Basílica de Santa Maria, a les 6 de la tarda. El proper, segon diumenge de Quaresma, a la parròquia de la Santíssima Trinitat, a la mateixa hora.

Litúrgia de les hores: Durant la Quaresma, els dies feiners (de dilluns a dissabte) resem LAUDES, juntament amb la missa de ¼ de 9 del matí; i de dimarts a divendres resem VESPRES amb la missa de les 8 del vespre.

Pastoral de la salut: Aquesta setmana entrant hi ha programada la REUNIÓ DELS VOLUNTARIS pel dimarts dia 24, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria i la MISSA AL CENTRE RICARD FORTUNY el dissabte dia 28, a 2/4 de 12 del migdia.

Estadística any 2014: Durant l’any 2014, a les parròquies de Vilafranca hem tingut:

• 73 baptismes;
  • 112 primeres comunions;
  • 23 confirmacions;
  • 17 matrimonis;
  • 250 exèquies (173 celebrades al tanatori i 77 a la parròquia)

L’any 2013 tinguérem 109 baptismes, 141 primeres comunions, 25 confirmacions, 13 matrimonis i 263 exèquies.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org

Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.