8 DE FEBRER DE 2015

MANS UNIDES

CAMPANYA CONTRA LA FAM 2015

“LLUITEM CONTRA LA POBRESA. T’HI APUNTES”?

Aquest és el lema d’enguany de MANS UNIDES per a la seva Campanya contra la Fam.

Amb aquest lema es vol motivar les institucions públiques, els mitjans de comunicació, les empreses, les institucions educatives, i la societat en general per tal que prenguin consciència de la responsabilitat que tenim en l’eradicació de la pobresa al món, posant en marxa accions concretes.

Segons el papa Francesc, cal assumir un major compromís i treballar a favor d’un model de societat que no exclogui els desfavorits, els més empobrits, els menys dotats. Aquesta és la tasca que fan milers de  missioners i voluntaris, que treballen a primera línia donant veu als indefensos i denunciant les injustícies de molts governs.

El projecte que Mans Unides ha destinat per a ser finançat pel Bisbat de Sant Feliu de Llobregat és: “Programa de desenvolupament integral i alimentari a 35 comunitats rurals empobrides”, en la zona de Monguel, al sud de Mauritània. Entre les activitats que es volen finançar hi ha la construcció de 2 botigues comunitàries, la construcció de 2 pous d’aigua, la compra de cabres de llet, aus i llavors, l’adquisició d’equips i material veterinari i agrícola. També es vol finançar la capacitació de la població en tècniques de cultiu, en temes de salut i veterinària, de fertilització del sòl i neteja de camps. També es vol donar suport a campanyes d’alfabetització, i a la rehabilitació i gestió de petites estructures hídriques com ara estanys, dics i pous.

El pressupost del projecte és de 82.008 euros.

———————————————————————————————————–

Sopar de la Fam: Com cada any, dintre la Campanya contra la Fam, hem celebrat aquest tradicional SOPAR SOLIDARI. Va ser  divendres dia 6 de febrer, a les 9 del vespre, al col·legi sant Ramon de Penyafort.

Ens acompanyà la missionera comboniana seglar Carmen Bascarán, que ens explicà les seves vivències, en les comunitats del Brasil.

Col·lecta extraordinària: Es farà aquest cap de setmana –dissabte i diumenge- a les misses que es celebren en els diversos llocs de culte. També es poden fer arribar donatius al despatx parroquial.

Dilluns dia 9 de febrer: SANT JOCUND, COMPATRÓ DE VILAFRANCA. Tindrem la celebració solemne de l’Eucaristia, a les 8 del vespre. Acabada la celebració hi haurà la BENEDICCIÓ DEL PLAFÓ DE SANT JOCUND i el cant dels Goigs.

L’esmentat plafó  es va presentar el passat dia 29 de gener, a la sala Mn. Vinyeta. La presentació anà a càrrec dels promotors de l’obra i de l’artista que l’ha realitzat, la reconeguda artista penedesenca Josefina Via i Roig, del taller de “Can Fontanals”, d’Avinyonet, que també és autora de nombroses obres ceràmiques, algunes de les quals són ubicades en espais públics de Vilafranca.

Els promotors d’aquesta iniciativa demanen la col·laboració econòmica de tots aquells que puguin fer-ho, assumint el cost d’una o més rajoles. El preu unitari de cada rajola és de 50 euros. Els donatius es poden ingressar al compte corrent de les parròquies de Vilafranca al Banc de Sabadell: 0081 0046 18 0001659070.  El que es reculli en la col·lecta que es farà durant la missa també hi anirà destinat.

Grups de diàleg: Hi haurà la segona  trobada d’aquest curs,  dilluns dia 9 de febrer, a les 9 del vespre, acabada la Missa de la festa de sant Jocund. El prevere i periodista Francesc Romeu  ens parlarà de  “L’impuls del papa Francesc”.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org.

Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.