12 D’ABRIL DE 2015

PASQUA : QUAN L’HOME RETROBA DÉU

El cant d’entrada propi de les celebracions del temps pasqual diu així: “Crist ha ressuscitat, al·leluia, i ens fa passar de mort a vida, al·leluia! Avui per tota la terra el poble dels redimits canta: al·leluia, al·leluia”.

Aquesta tornada és simple. Assumeix l’afirmació pasqual amb què els cristians orientals es saluden el matí de Pasqua: “Crist ha ressuscitat”. La segona frase: “ens fa passar de mort a vida”, evoca el text de la seqüència de Pasqua: “El Rei de vida, mort, ja regna amb nova vida”. La tercera frase: “avui per tota la terra el poble dels redimits canta”, evoca el prefaci de Pasqua: “d’un cap a l’altre de la terra tot el món exulta”, evoca també el cant d’aquella gran gentada, al cel, que clama: “Al·leluia, El Senyor, el Déu de l’univers, ha instaurat el seu Regne. Alegrem-nos-en i celebrem-ho, cantem la seva glòria” (Ap 19,6-7); i evoca, encara, el salm 99: “Aclameu el Senyor arreu de la terra, honoreu el Senyor amb cants de festa, entreu davant d’ell amb crits d’alegria”. I tot aquest esclat d’alegria queda puntuat amb el cant de l’al·leluia, repetit quatre vegades: és el cant de l’home redimit, de l’home nou, nascut de la Pasqua. En ben poques ratlles, cantem el nucli central de tota la predicació dels apòstols i de l’Església: la resurrecció de Jesucrist, i la nostra participació sacramental en aquest misteri.

Les estrofes són del salm 117, el salm pasqual per excel·lència: “No moriré, viuré encara, per contar les proeses del Senyor (…) Avui és el dia en què ha obrat el Senyor, alegrem-nos i celebrem-lo”.

BONA PASQUA 2015 !

——————————————————————————————————————-

Celebracions del sagrament del Baptisme: El temps de Pasqua és el temps baptismal per excel·lència. Durant la cinquantena pasqual tindrem les següents celebracions d’aquest sagrament:

• Aquest dissabte dia 11 d’abril, a les 6 de la tarda, a Santa Maria, rebran el Bateig els nens i nenes que han de fer la 1ª comunió i encara no estan batejats. Són nou.
  • Aquest diumenge dia 12, a les 5 de la tarda, a Santa Maria.
  • Dissabte dia 9 de maig, a les 6 de la tarda, a Santa Maria.

I, també, dintre la cinquantena pasqual, el dia 23 de maig, dissabte de Pentecosta, dins la missa vespertina de les 8 del vespre, rebran el sagrament de la Confirmació, una colla de nois i noies de les nostres parròquies de Vilafranca.

Grups de Diàleg: La propera conferència serà aquest dilluns dia 13 d’abril, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta. El tema: “NO CREIENTS I SALVACIÓ”. El conferenciant: P. Xavier Melloni, jesuïta.

Sortida Parroquial: Tindrà lloc divendres, dia 1 de maig, i visitarem EL MÓN SANT BENET i LA COVA DE SANT IGNASI. La sortida de la plaça Penedès serà a les 8 del matí. Esmorzarem en ruta (per compte de cadascú). Seguirem fins al Món Sant Benet on començarem les visites guiades medieval i modernista. En acabar emprendrem camí cap a Puig-reig, on dinarem. A la tarda celebrarem l’Eucaristia a la Cova de Sant Ignasi, a Manresa. Acabada la visita emprendrem el camí de retorn a Vilafranca. El cost de la sortida és de 45,00 € (viatge, visita i dinar). Les places són limitades. La data límit d’inscripció, a la rectoria o a les germanes vedrunes de l’Espirall, el dia 24 d’abril.

Trobada Diocesana a Montserrat: Amb motiu dels 10 anys de la creació de la Diòcesi de Sant Feliu. Serà el diumenge dia 17 de maig. Reserveu-vos aquest dia. Més endavant n’informarem detalladament. Per aquest motiu, aquest any no tindrem la Trobada Pasqual.