19 D’ABRIL DE 2015

LES LECTURES DE PASQUA

A LA PRIMERA LECTURA ens trobem amb el llibre dels Fets dels Apòstols, amb fragments que ens parlen del testimoni de Pere i Pau sobre la Resurrecció. L’autor del llibre dels Fets posa de manifest el contrast entre dos pols: la mort de Jesús és conseqüència negativa de la intervenció humana concretada en les autoritats jueves, però Déu el ressuscita i li dóna una vida nova. Amb el seu testimoni Pere i Pau ens interpel·len també sobre el nostre: algunes vegades se’ns demanarà de verbalitzar-lo, altres vegades es tractarà de mostrar-lo en la nostra manera de viure, però sempre ha de ser coherent amb allò que creiem.

LA SEGONA LECTURA, que aquest any correspon a la primera carta de sant Joan, ens ajuda a buscar la profunda invitació que significa per als cristians la Resurrecció de Jesús. Aquí posa l’accent en l’amor com a característica essencial de la vida cristiana. La fe en Crist ens fa fills de Déu, però va inseparablement unida a la pràctica de l’amor als germans: qui creu en Crist ha d’estimar necessàriament els germans, ja que l’amor és la garantia de la fe en Jesús. La fe i l’amor apareixen com a complementaris i inseparables.

ELS EVANGELIS remarquen sobretot que el Crist ressuscitat és el mateix que havia estat crucificat. L’evangeli de Joan conté diversos títols i imatges amb la fórmula «Jo sóc…» que evoca l’autorevelació de Déu en el Sinaí davant Moisès (Ex 3,14), però que sobretot posen de manifest el fort lligam de Jesús amb els seus deixebles. En les  aparicions del Ressuscitat hi ha sempre una crida a la necessitat de la missió que, com ja trobem en el llibre dels Fets, engloba tota la humanitat: tothom és convidat a formar part de la comunitat universal de creients i a participar de la nova vida que ve de la mort i resurrecció de Crist.

——————————————————————————————————————-

Primeres Comunions: A partir d’aquest diumenge, i fins el 7 de juny tindrem les celebracions de les primeres comunions d’un total de 110  nens i nenes de les nostres parròquies de Vilafranca. A la Basílica de Santa Maria la faran 87 nens/nenes; a l’església de la Mare de Déu de Montserrat la faran 23. També un grup del col·legi de Sant Ramon la faran a la capella de l’escola. Tant de bo aquestes celebracions signifiquin pels petits un creixement en l’amor a Jesús i  pels grans un major compromís de vida cristiana.

Curs bíblic: El proper dimarts dia 21 d’abril, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Jo 10,11-18.

Sortida Parroquial: La tindrem divendres dia 1 de maig, i visitarem EL MÓN SANT BENET i LA COVA DE SANT IGNASI. La sortida de la plaça Penedès serà a les 8 del matí. Esmorzarem en ruta (per compte de cadascú). Seguirem fins al Món Sant Benet on començarem les visites guiades medieval i modernista. En acabar emprendrem camí cap a Puig-reig, on dinarem. A la tarda celebrarem l’Eucaristia a la Cova de Sant Ignasi, a Manresa. Acabada la visita emprendrem el camí de retorn a Vilafranca. El cost de la sortida és de 45,00 € (viatge, visita i dinar). Les places són limitades. La data límit d’inscripció, a la rectoria o a les germanes vedrunes de l’Espirall, el dia 24 d’abril.

Trobada Diocesana a Montserrat: Amb motiu dels 10 anys de la creació de la Diòcesi de Sant Feliu. Serà el diumenge dia 17 de maig. Reserveu-vos aquest dia. Més endavant informarem detalladament. Per aquest motiu, aquest any no tindrem la Trobada Pasqual.

Pelegrinatge a Àvila i a Fàtima. Coincidint amb el cinquè Centenari del naixement de santa Teresa de Jesús organitzem aquest Pelegrinatge, del 22 al 29 d’octubre. Els interessats podeu assistir a una reunió informativa el dimarts 28 d’abril, a les 7 de la tarda, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.