7 DE JUNY DE 2015

L’EUCARISTIA, SAGRAMENT DE LA CARITAT

L’Eucaristia és “sagrament de caritat”, el do que Jesucrist fa de si mateix, revelant-nos l’amor infinit de Déu per cada home; un do i un amor tan grans que han de despertar en nosaltres emoció, admiració i agraïment. L’Eucaristia és el sagrament de l’amor de Déu a la humanitat.

Com va escriure el Papa Benet XVI en el document Sacramentum Caritatis, l’Eucaristia és:  Misteri que s’ha de creure,  Misteri que s’ha de celebrar i  Misteri que s’ha de viure.

L’Eucaristia és misteri de la fe per excel·lència: és la síntesi i el súmmum de la nostra fe. La fe de l’Església és essencialment fe eucarística i es nodreix de manera particular a la taula de l’Eucaristia

La celebració de l’Eucaristia demana una participació activa, plena i fructuosa de tot el Poble de Déu. Per això cal insistir en la importància essencial d’aquesta participació personal i conscient.

El misteri cregut i celebrat conté en ell mateix un dinamisme que en fa principi de vida nova en nosaltres. El culte cristià abasta tots els aspectes de la vida, transfigurant-la.

L’Eucaristia és també Misteri que s’ha d’anunciar i s’ha d’oferir al món. No podem guardar per a nosaltres l’amor que celebrem en el sagrament, ja que l’Eucaristia és pa partit per a la vida del món. I això vol dir que el misteri eucarístic comporta també implicacions socials: El Senyor Jesús, pa de vida eterna, – va escriure Benet XVI – ens estimula i ens fa estar atents a les situacions de pobresa en què es troba encara gran part de la humanitat, i ens mou a denunciar les situacions indignes de la humanitat.

——————————————————————————————————————-

Solemnitat del Cos i la Sang de Crist. Missa solemne a les 8 del vespre. A l’acabament farem una estona d’adoració a l’Eucaristia.  La col·lecta d’aquest dia es destina a Càritas Diocesana, tota vegada que NO PODEM SEPARAR L’EUCARISTIA DE LA CARITAT.

Cal recordar que la nostra Càritas no és solament una gran institució benèfica, que brolla d’una compassió natural cap als pobres i necessitats. Això ho fan també moltes altres organitzacions solidàries. CÀRITAS ÉS LA DIMENSIÓ SAMARITANA DE L’ESGLÉSIA, que neix de l’amor preferencial de Crist pels pobres. Càritas continua evangelitzant els pobres, però no des del poder i la riquesa, sinó des de la misericòrdia, com Crist. Càritas vol ser un batec del cor de Crist.

Grups de diàleg. La darrera trobada d’aquest curs serà dilluns, dia 8, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. El tema: “UNA ESGLÉSIA AMB MOLTS ROSTRES”. El conferenciant: Mn. Josep Mª Domingo, Vicari episcopal i Rector del Prat de Llobregat.

Catequesi d’Adults. Grup Vaticà II. Aquest grup es reunirà el proper dimarts dia 9, a les 9 del vespre, a la rectoria. Continuarem reflexionant a partir de l’evangeli del diumenge següent.

Reunió de la Permanent del Consell pastoral. Dijous dia 11, a 2/4 de 10 del vespre. Recordeu que prèviament els representants dels diversos col·lectius pastorals haureu d’haver comunicat el nombre de persones que assistiran a la Trobada de Final de curs del dijous dia 18 de juny.

Celebració comunitària del sagrament de la Santa Unció. Serà el proper diumenge dia 14, dins la missa vespertina de Santa Maria. Els interessats a rebre el sagrament (persones ancianes i malalts d’una certa gravetat) hauran de ser a la Basílica mitja hora abans d’iniciar la celebració, és a dir, a 2/4 de 8 del vespre.