29 DE NOVEMBRE DE 2015

ADVENT EN CLAU DE MISERICÒRDIA

Amb la celebració del primer diumenge d’Advent, encetem un nou any litúrgic. Durant aquest temps se’ns ofereix la possibilitat de preparar amb profunditat la celebració del Nadal.

ADVENT, com és conegut, és una contracció de la paraula adveniment o vinguda. I són tres els adveniments o vingudes del Fill de Déu que evoca aquesta paraula: l’adveniment històric a aquest món com a persona humana (Encarnació); l’adveniment que es produirà al final dels temps; i l’adveniment i la presència diària del Fill de Déu a l’Església (com a Espòs unit a la seva Esposa) i a tots nosaltres, en l’exigència de reproduir la seva encarnació a les nostres realitats.

D’altra banda, convé també assenyalar que dins l’Advent d’enguany serà proclamat –el proper dia 8, festa de la Immaculada- un Any Sant extraordinari sobre el tema de la misericòrdia. El papa Francesc afirma que hi ha avui una gran necessitat de misericòrdia, i aquest jubileu ens haurà de servir a tots per aprofundir la nostra fe i renovar el nostre testimoniatge cristià. És el moment de presentar un rostre de Déu misericordiós, a un món ple d’odis, enfrontaments i violència.

L’Advent sempre ha estat caracteritzat com un TEMPS D’ESPERA I D’ESPERANÇA. Déu continua venint a nosaltres, i ho fa sempre, com subratlla especialment el papa Francesc, en clau de misericòrdia. Vivim un moment difícil, però sabem que continuem en mans d’un Déu misericordiós.

Temps d’Advent. Dies feiners: ¼ de 9 del matí, pregària de Laudes i Eucaristia a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Dimarts i divendres, a 2/4 d’11, Eucaristia a l’església de Sant Francesc. De dimarts a divendres, a les 8 del vespre, pregària de Vespres i Eucaristia a la Basílica de Santa Maria. Els dimarts, a les 8 del vespre, Eucaristia a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Els dies festius: Horari habitual de misses.

Curs bíblic. Dimarts dia 1 de desembre, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Lc 18,9-14 El fariseu i el publicà. Pagola 37.

Consell pastoral parroquial. Es reunirà dijous dia 3, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Missa Familiar. El proper dissabte dia 5 de desembre, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Aquesta celebració és destinada especialment a les famílies joves amb infants petits.

Missa Jove. Cada dissabte, a les 8 del vespre, es celebra aquesta missa a la Basílica de Santa Maria. Hi són convidats, sobretot, els nens i nenes que es preparen per a la 1ª Comunió, amb els seus pares.

Horari de confessions. Dissabtes, de 7 a ¾ de 8 del vespre, a la capella del Santíssim, de la Basílica de Santa Maria.

Pregària comunitària. El proper diumenge dia 6 reemprendrem les trobades mensuals de pregària. Serà a les 7 de la tarda , a la capella del Santíssim de la Basílica. Girarà entorn de l’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA.

Pàgina WEB de les Parròquies de Vilafranca. Consulteu-la! L’adreça és:

www.parroquiesdevilafranca.org