22 DE NOVEMBRE DE 2015

Aquest diumenge acaba l’any litúrgic, amb la festa de CRIST REI. Durant l’any hem celebrat els misteris del Senyor Jesús. Avui l’Església ens convida a una contemplació global del misteri del Senyor Jesucrist, Fill de Déu i Salvador nostre. I avui, d’una manera molt viva, apareix el doble accent que acompanya sempre la figura de Jesucrist: la grandesa i la sorpresa, fins i tot l’escàndol.

Jesús, signe de contradicció:

Ell havia rebutjat sempre les pretensions d’arribar al poder, de ser erigit com a rei. Doncs bé, al final de la seva vida, Ell mateix diu: Jo sóc rei. Precisament en una situació en la qual aquesta frase és ridícula, fins i tot grotesca. Ell és el reu humiliat i insultat, a punt de rebre la sentència a una mort terrible en la creu. Sant Pau en va dir: «l’escàndol de la creu» (Ga 5,11).

Jesús és Rei perquè és testimoni de la veritat:

Ell mateix declara el sentit de la seva proclamació: Jo sóc Rei. La meva missió és la de ser testimoni de la Veritat; per això he nascut i per això he vingut al món. Ell ha donat testimoni de la Veritat amb la seva Vida i la seva Paraula, i especialment amb la seva Mort i la seva Resurrecció. És el nucli del misteri cristià, que hem celebrat en tot l’any litúrgic. Aquesta és la seva veritable reialesa, la del que viu en el Pare, estimant i donant-se fins a la Mort i trobant així la plenitud de la Resurrecció. L’evangeli de Joan ho emfatitza, subratllant el títol de la creu: «JESÚS DE NATZARET, EL REI DELS JUEUṠ» (Jn 19,19).

Tots els qui són de la veritat escolten la seva veu:

«Ser de la Veritat» és una actitud del cor que es tradueix en una manera de viure, arreu del món i dels temps. Són els qui viuen d’acord amb l’esperit de les Benaurances. Tots estem cridats a viure així.

————————————————————————————————————-

Un nou Beat vilafranquí: Aquest dissabte 21 de novembre,  a la Catedral de Barcelona, s’ha celebrat l’Eucaristia de Beatificació de 26 frares màrtirs de l’Orde dels Caputxins. Entre aquests n’hi ha un de vilafranquí: Marçal de Vilafranca del Penedès (Carles Canyes Santacana) que va néixer a Vilafranca el 16 d’abril de 1917 i fou martiritzat el dia 20 d’agost de 1936, a l’edat de 19 anys. Ens unim a l’acció de gràcies de la Família Caputxina i, des d’ara implorem la  intercessió d’aquest nou beat vilafranquí. Ho podem fer mitjançant aquesta pregària:

Oh Déu i Pare nostre, el beat MARÇAL DE VILAFRANCA, caputxí, i els seus companys van estimar tant el vostre Fill, que no dubtaren a donar la vida donant testimoni de la seva fe. Per la intercessió d’aquests testimonis, us preguem avançar pels camins de la santedat, créixer en l’amor a Vós i als germans i aconseguir la gràcia que us demanem, si és per a la vostra glòria i per la nostra salvació. Per Crist Senyor nostre. Amén.

Pastoral de la salut:

• Dimarts dia 24, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria: Reunió del Voluntariat.
  • Dissabte dia 28, a 2/4 de 12 del migdia: Celebració de l’Eucaristia al Centre Sociosanitari Ricard Fortuny.

Nit Solidària del Rotary Club a benefici de la restauració de la Basílica de Santa Maria. El proper divendres dia 27 de novembre es celebrarà el SOPAR de la Nit Solidària del Rotary Club. Tothom que hi vulgui col·laborar pot fer-ho assistint al sopar, que té un cost de 75.00 € o fent el donatiu al compte ES40 2100 3087 1522 0039 0749. Cal confirmar l’assistència al telèfon 93 817 27 62. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Grups de Diàleg Curs 2015 – 2016: S’està ultimant el Programa de les Conferències d’aquest curs. La primera serà dilluns 14 de desembre, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.