17 DE GENER DE 2016

FESTES DE L’ANY LITÚRGIC

Així com ens hem alegrat en aquestes festes del Nadal de nostre Senyor Jesucrist, ens alegrarem també en la gran celebració pasqual de la Resurrecció del nostre Salvador.

Aquest any l’exercitació de la Quaresma que ens prepara per a les festes pasquals començarà el dia 10 de febrer, Dimecres de Cendra, i del 25 al 27 de març celebrarem amb fe el Tridu Pasqual de la mort, sepultura i resurrecció del Senyor Jesús.

El dia 27 de març serà PASQUA, la festa més gran de l’any.

I al cap de cinquanta dies, com a culminació de la cinquantena pasqual, el diumenge 15 de maig, celebrarem la solemnitat de la Pentecosta, el do que Jesús ressuscitat fa a la seva Església: el seu Esperit Sant.

Cada diumenge ens reunirem per celebrar l’Eucaristia, commemorant la resurrecció del Senyor, i venerarem també la memòria de la Mare de Déu en les seves festes, i la de tants germans sants i santes que ens acompanyen en el nostre camí.

I ja al final de l’any, el dia 27 de novembre, iniciarem un nou any litúrgic amb la celebració del diumenge primer de l’Advent de nostre Senyor Jesucrist.

——————————————————————————————————————–

Trobada de pregària per la unitat dels cristians: El proper diumenge dia 24 de gener, a les 6 de la tarda, a l’església de sant Francesc. La pregària tindrà com a tema de fons “PROCLAMEU LA GRANDESA DEL SENYOR” (cf. 1Pe 2, 9).

Sant Pere diu a l’Església de la primera hora que, en la seva recerca de sentit, abans de trobar l’evangeli, no era poble. Però ara, en acollir la crida, com a llinatge escollit, amb el poder de la salvació de Déu en Jesucrist, ha esdevingut poble de Déu. Aquesta realitat té lloc pel baptisme, comú a tots els cristians; per ell naixem de nou per l’aigua i l’Esperit Sant. Això ens demana de ser conscients de la nostra nova identitat en Crist en tots els moments de la nostra vida.

També pregarem per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia d’aquesta setmana (del 18 al 25 de gener).

Jornades de Formació per a Catequistes: Dilluns 18 i 25 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “SER CATEQUISTA”. Professora: Sra. Isabel Campmany, Delegada Diocesana de Catequesi.

Curs bíblic: Dimarts dia 19 de gener, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: “L’Any sant de la Misericòrdia. Butlla del papa Francesc”.

Festa de sant Antoni Abat: Aquesta festa s’escau el dia 17 de gener.

La tradicional BENEDICCIÓ DELS ANIMALS serà el diumenge dia 24, a la 1 del migdia, davant l’església de sant Francesc.

Aplec de Sant Pau: Celebrarem aquest tradicional APLEC el  diumenge dia 31 de gener. A les 11 del matí hi haurà la celebració de l’Eucaristia i el cant dels Goigs. A continuació diverses activitats de lleure.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org. Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.