24 DE GENER DE 2016

CENTENARI DE LA MORT

DEL BISBE JOSEP TORRAS I BAGES (I)

El dia 7 de febrer a tres quarts de vuit del vespre de l’any 1916 moria a Vic el bisbe Josep Torras i Bages. Ara es compliran cent anys.

El Venerable Josep Torras i Bages, des d’una naturalesa sòbria, pagesa i assenyada, va divulgar la filosofia del sentit comú a mida per a la mesura dels catalans, la va composar i la va presentar en el seu moment històric. I, així, amb Jacint Verdaguer, per a la llengua, Enric Prat de la Riba, per a la política, i Torras i Bages, per al pensament, Catalunya és enriquida i reneix per recuperar la seva identitat nacional, segons el tradicionalisme moderat d’inspiració cristiana.

No cal dir que l’obra de Torras i Bages és de tal complexitat que va des dels escrits literaris de la seva jovenesa trobats a les caixes arraconades a Cal Gomà, la Casa Pairal de Vilafranca, passant pels apunts dels estudis de carrera, fins als molts escrits pastorals, filosòfics i regionalistes d’abans i de durant el seu pontificat: a través d’ells, i també de les cartes que escriu a la família, a les amistats i a les persones a qui confiava els seus afers personals, es descobreix el seu pensament.

L’epistolari del bisbe Torras i Bages és molt extens. Se’n coneixen 2.018 cartes, de les quals 235 vinculen el bisbe a la seva família i amics, a Les Cabanyes, el seu poble nadiu, a Vilafranca i en general al Penedès.

——————————————————————————————————————–

Trobada de pregària per la unitat dels cristians: Aquest diumenge dia 24 de gener, a les 6 de la tarda, a l’església de sant Francesc. La pregària tindrà com a tema de fons “PROCLAMEU LA GRANDESA DEL SENYOR” (cf. 1Pe 2, 9).

També hem pregat per aquesta intenció en les Eucaristies de cada dia d’aquesta setmana passada (a partir del dia 18).

Festa de sant Antoni Abat: Va ser diumenge passat, dia 17 de gener. La tradicional BENEDICCIÓ DELS ANIMALS serà aquest diumenge dia 24, a la 1 del migdia, davant l’església de sant Francesc.

Jornades de Formació per a Catequistes: Dilluns dia 25 de gener, de 2/4 de 9 a 10 del vespre, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta. Tema: “SER CATEQUISTA”. Professora: Sra. Isabel Campmany, Delegada Diocesana de Catequesi.

Pastoral de la salut: Per aquesta setmana s’han previst:

• Reunió del Voluntariat: dimarts dia 26, a ¾ 7 de la tarda, a la rectoria.
  • Eucaristia al Centre sociosanitari “Ricard Fortuny”: dissabte dia 30, a 2/4 12 del migdia.

Reunions de treball sobre el Pla Pastoral:

• GRUP DE LITÚRGIA: dijous dia 28, a les 6 de la tarda.
  • ACOLLIDORS DE PROMESOS: divendres dia 29, a les 9 del vespre.

Aplec de Sant Pau: Celebrarem aquest tradicional APLEC el  diumenge dia 31 de gener. A les 11 del matí hi haurà la celebració de l’Eucaristia i el cant dels Goigs. A continuació diverses activitats de lleure.

Consulteu la pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org. Hi trobareu informació sobre la vida de la Parròquia.