31 DE GENER DE 2016

CENTENARI DE LA MORT

DEL BISBE JOSEP TORRAS I BAGES (II)

Heus ací unes poques mostres de l’amor que el doctor Torras i Bages va sentir pel seu Penedès natal:

Recordant els seus anys d’infantesa quan anava a les carmelites de clausura: “a la qual comunitat tinc afició des de quan era xic, que em donaven coquetes i melmelades, i ara jo els hi pago amb meditacions i plàtiques”.

Va presidir la inauguració del Monument d’en Milà i Fontanals a Vilafranca, i declarà: “Des de la nostra infància, a Vilafranca, aprenguérem a venerar els dos germans Milà i Fontanals i el Dr. Xavier Llorens, mestres vertaders, més en la vida íntima que no pas en la càtedra universitària”.

En algunes ocasions el bisbe és invitat a contribuir a les despeses de les festes tant a Vilafranca com a Les Cabanyes. El seu darrer amor vilafranquí, que el bisbe no va poder veure acabat, fou la restauració de la cripta de la Basílica de Santa Maria, guardadora de les relíquies del màrtir Sant Fèlix, amb el grup escultòric del Sant Sepeli de Jesús que ell mateix confià a l’artista i escultor Josep Llimona. Al doctor Torras, Vilafranca li parla fins als darrers moments, quan tota cosa temporal s’esfuma. En carta d’aquest temps escriu a la religiosa carmelita Sor Carme Mascaró: aquesta vila “on vaig passar la infantesa i part de la joventut. Cert és que ara, que m’acosto a l’eternitat, tot record humà, per innocent i noble que sia, perd valor, o a lo menos queda molt debilitat. A Vilafranca, demés, tinc els ossos de tots els meus que sortiren d’aquest món” (15 novembre de 1914).

—————————————————————————————————————-

Dimarts, 2 de febrer: La Presentació del Senyor (La Candelera): La festa d’aquest dia s’escau gairebé a mig camí entre Nadal i Pasqua. Parla profundament de la identitat i missió de Jesús i de l’Església. Jesús prové del Pare: per això Maria i Josep el presenten al temple. I alhora pertany i és germà de tota la humanitat: per això Simeó el pren en braços com a signe d’acolliment de tots els qui desitgem la llum. Llum que ha començat a brillar en el naixement del Salvador, que esclatarà amb tota la força en la seva resurrecció i que l’Església –guiada per l’Esperit com Simeó- ha de fer present en el món.

En totes les misses es farà la benedicció de les candeles.

Curs bíblic: Dimarts 2 de febrer, a la rectoria, a ¾ de 7 de la tarda. Tema: Lc 23,32-47. Estudi (p. 145): El bon lladre. Pagola 43 (p. 313).

Reunions previstes per aquesta setmana:

• Dimecres, dia 3, a les 9 del vespre: Permanent del Consell pastoral parroquial.
  • Dissabte, dia 6, a les 6 de la tarda: Consell d’economia (estudi Pla pastoral).

Missa Familiar: Dissabte, dia 6, a les 7 de la tarda, a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Missa destinada a famílies joves amb infants petits.

Estadística parroquial any 2015:

• Baptismes: 90
  • Primeres Comunions: 111
  • Confirmacions: 19
  • Matrimonis: 6
  • Exèquies: 280 (85 a la parròquia i 195 al tanatori)

Pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org. Consulteu-la!