DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

28 DE FEBRER DE 2016

No, el Déu que predica Jesús no és un Deu que administra les desgràcies i els accidents per tal de castigar els pecadors. El Déu de Jesús és el mateix Déu de Moisès, que veu les penes del poble i escolta el seu clam, que coneix els seus sofriments i decideix implicar-se i baixar per alliberar-lo.

«El qui sóc, el Déu dels vostres pares». Això és el que coneixem de Déu, aquest és el nom que ens ha revelat: la seva presència entre nosaltres, una presència fidel, alliberadora i amorosa.

Però la iniciativa salvadora de Déu no serveix de res si no connecta amb la nostra actitud receptiva de conversió, és a dir, d’adhesió a ell. Déu té amb nosaltres més paciència de la deguda, com el vinyater amb la figuera estèril, però vol que ens adonem que no convé jugar amb foc i que tard o d’hora hem de donar fruits de conversió.

Preguem amb l’evangeli: Perquè tu sempre mires els pobres, sabem que ara és l’hora de compartir el que ens has donat perquè ho administrem en bé de tots.

Perquè escoltes el clam dels oprimits, sabem que ara és l’hora de parar l’oïda i comprometre’ns per lluitar contra tantes injustícies a les quals estem massa acostumats.

Perquè coneixes els nostres sofriments, sabem que tants patiments com hi ha arreu no poden quedar al marge de la nostra pregària. Ni que la teva paciència sigui infinita, el nostre temps en aquest món no ho és pas. Per això no volem deixar passar en va aquesta Quaresma.

Volem viure més atents al valor únic de cada moment, de cada persona, de cada ocasió que se’ns presenta per a estimar.

Volem viure ben units a Jesús per poder mirar, escoltar, sentir i actuar en bé de tothom, treballant pel teu Regne.

————————————————————————————————————–

El  Viacrucis: pregària quaresmal: Aquesta setmana la pregària del Viacrucis serà a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. A les 6 de la tarda.

Pregària de la Litúrgia de les Hores: Durant aquest temps de Quaresma:

• LAUDES, de dilluns a dissabte, a ¼ 9 del matí, a la parròquia de la Stma. Trinitat.
  • VESPRES, de dimarts a divendres, a les 8 del vespre, a la Basílica de Santa Maria.

Curs bíblic: Dimarts dia 1 de març, a ¾ 7 de la tarda, a la rectoria.

Tema: Lc 4,14-22. Estudi p. 165: La sinagoga de Natzaret. Pagola 8 (p. 67) El programa de Jesús.

Exposició i venda de quadres a benefici de Càritas interparroquial

De l’11 de febrer al 5 de març, a la sala d’actes de l’Escorxador. Són del pintor Joan Farriol, i donats per la seva vídua Sra. Carme Serraïma.

Concert a benefici de les obres de restauració de Santa Maria: Se celebrarà el divendres 18 de març, a les 9 del vespre. L’obra que s’interpretarà serà l’Stabat Mater, una seqüència gregoriana del segle XIII, que relata els sofriments de la Verge Maria en veure el seu fill crucificat. La versió que s’oferirà és la del compositor gal·lès Karl Jenkins. L’obra combina fragments íntims amb altres de gran sonoritat, combinant el cor i l’orquestra. El concert anirà a càrrec de la Coral Sant Esteve, el Cor Jove d’Olesa de Montserrat, la Jove Orquestra del Montserratí i una contralt solista. Serà un bon pòrtic a la Setmana Santa. Les entrades costaran 15,00 €, i ja es poden adquirir en els llocs habituals. També es pot fer una aportació “fila 0”.

Pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org.  Consulteu-la!