DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

6 DE MARÇ DE 2016

El fill jove se’n va de casa. Fent mal ús de la seva llibertat, malgasta el que no havia guanyat. Toca fons. Però, en tornar a la llar, troba en el perdó del pare la rehabilitació humana i el goig autèntic, el que havia buscat, sense trobar-lo, per camins desviats.

El fill gran s’ha quedat sempre a casa. Espera pacientment el dia que en serà l’amo, i per això no gaudeix del que té. Ha après a complir, però no a estimar com el pare. Per això ara no s’alegra del retorn del germà.

El pare és el veritable protagonista de la paràbola. És la personificació de l’amor que sempre s’avança. S’avança a perdonar el fill que havia marxat de casa i a perdonar el fill que no vol entrar a la festa.

El final de la paràbola és obert, no sabem si finalment els tres es van trobar en una abraçada. L’amor del pare és incondicional, però l’abraçada depèn dels fills. De fet, la paràbola es converteix en un repte adreçat a cadascú de nosaltres, fills de mal cap o fills de cor tancat. Ens atrevirem a acollir el perdó del pare i entrar a casa?

Preguem amb l’evangeli : «Ja no mereixo que em diguin fill teu».

Però tu saps bé que ser fill no és cap mèrit sinó un do, i ens obres la porta i ens retornes la dignitat que havíem perdut pel nostre mal cap.

Ens estimes a tots tal com som, encara que no ho mereixem.

Aquesta és la gran lliçó que hem d’aprendre: fills petits o fills grans, tant se val, tots som cridats a estimar tal com tu estimes perquè ens sapiguem perdonar els uns als altres i fondre’ns un dia a casa teva en la gran abraçada.

Ajuda’ns a aprendre bé la lliçó d’aquesta preciosa paràbola, tan adient en aquest Any sant de la Misericòrdia.

—————————————————————————————————————-

El  Viacrucis: pregària quaresmal: Aquesta setmana la pregària del Viacrucis serà a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. A les 6 de la tarda.

Conferència quaresmal: “FE I SOFRIMENT”, a càrrec de la Gna. Victòria Molins, teresiana. Dilluns, dia 7 de març, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta. L’organitzen els Grups de diàleg.

Recés quaresmal: Tema: “SIGUEU MISERICORDIOSOS”, a càrrec del P. Josep Roca, missioner de la Misericòrdia, al Col·legi Sant Ramon de Penyafort. Diumenge dia 13 de març, de 6 a 8 de la tarda.

Pregària de la Litúrgia de les Hores: Durant aquest temps de Quaresma:

• LAUDES, de dilluns a dissabte, a ¼ 9 del matí, a la parròquia de la Stma. Trinitat.
  • VESPRES, de dimarts a divendres, a les 8 del vespre, a la Basílica de Santa Maria.

Consell pastoral parroquial: Es reunirà dijous dia 10, a les 9 del vespre, a la rectoria. Presentació del treball dels diversos grups sobre el Pla Pastoral.

Concert a benefici de les obres de restauració de Santa Maria: Se celebrarà el divendres 18 de març, a les 9 del vespre. L’obra que s’interpretarà serà l’Stabat Mater, una seqüència gregoriana del segle XIII, que relata els sofriments de la Verge Maria en veure el seu fill crucificat. La versió que s’oferirà és la del compositor gal·lès Karl Jenkins. L’obra combina fragments íntims amb altres de gran sonoritat, combinant el cor i l’orquestra. El concert anirà a càrrec de la Coral Sant Esteve, el Cor Jove d’Olesa de Montserrat, la Jove Orquestra del Montserratí i una contralt solista. Serà un bon pòrtic a la Setmana Santa. Les entrades costaran 15,00 € i ja es poden adquirir en els llocs habituals. També es pot fer una aportació “fila 0”.