DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

10 D’ABRIL DE 2016

LA FIGURA DE JESUCRIST RESSUSCITAT

Jesucrist ressuscitat és la figura central de tot el temps pasqual i de tot l’any litúrgic. De manera especial dels diumenges, que és el dia que celebrem la santa resurrecció del Senyor. Aquest dia es fa present als deixebles i avui a tota la seva Església. La seva presència és lluminosa i salvadora.

Així com alimentà els apòstols amb el peix de la pesca miraculosa, segueix alimentant tota l’Església amb el pa de la vida, imatge del banquet escatològic del qual un dia participarem.

Jesucrist ressuscitat continua presidint les nostres eucaristies per mitjà dels seus ministres. El ministre, enviat per Crist, per la força de l’Esperit Sant, és el continuador de l’Església apostòlica i de la comunió catòlica. Ell convoca (és el pescador) i representa el Senyor, per la missió que se li ha confiat. Com a instrument vivent del Senyor prepara l’aliment espiritual i el reparteix.

Amb fe i emoció ens acostem a menjar el seu pa, conscients que és el pa de la vida, que és el mateix Senyor. Per això la celebració eucarística és vital per a l’Església i per a cadascun dels cristians que la formem: «Qui menja la meva carn i beu la meva sang té vida eterna i jo el ressuscitaré el darrer dia» (Jn 6,54). Sant Ambròs diu: «Si busques menjar, Ell és l’aliment». BONA PASQUA !

NOTA: Amb motiu de la trobada sacerdotal a Vic, aquest dilluns 11, no hi haurà missa matinal a la Parròquia de la Trinitat.

——————————————————————————————————————-

TROBADA PASQUAL 2016

“Jo sóc el cep i vosaltres les sarments”

Diumenge dia 17 d’abril

a Les Cabanyes, poble natal del

Venerable Dr. Josep Torras i Bages

recordant el centenari de la seva mort

a les 6 de la tarda

a l’esplanada de l’antiga església:

Eucaristia solemne presidida pel bisbe Agustí Cortés,

lectura de les aportacions de les parròquies a l’Objectiu diocesà

i ofrena dels arxiprestats.

ATENCIÓ : Aquest dia NO hi haurà la missa vespertina a la Basílica.

Conferència dels Grups de Diàleg: Dilluns dia 11 d’abril, de 9 a 2/4 d’11 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta. Tema: “ENTENDRE I  COMPRENDRE L’ISLAM”, a càrrec del P. Jaume Flaquer, jesuïta.

Primeres Comunions: El proper diumenge dia 17 d’abril iniciarem les tandes de Primeres Comunions, que seran cada diumenge fins a finals del mes de maig. Aquestes celebracions seran a la missa de les 12 del migdia, a Santa Maria. Durant el mes de maig també hi haurà Primeres Comunions, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, a la missa de les 11 del matí.

Trobada de Confirmació i postconfirmació: Aquesta Trobada, que es celebra cada any, està programada pel proper cap de setmana -16 i 17  d’abril- a la casa de colònies de Penyafort.

Diumenge 1 de maig: Trobada Parroquial. Aquest any no hi haurà la ja tradicional  “Sortida Parroquial de l’1 de maig”. En el seu lloc tindrem, a la tarda, una TROBADA de reflexió i estudi entorn de la temàtica que proposa el Pla Pastoral. Reserveu-vos aquesta data.