DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

17 D’ABRIL DE 2016

LA IMATGE DEL BON PASTOR

El quart diumenge de Pasqua és anomenat «diumenge del Bon Pastor» perquè a l’evangeli propi d’aquest quart diumenge se’ns presenta la imatge de Jesús, el Bon Pastor. És una de les imatges bíbliques més entranyables.

La figura del Bon Pastor continua viva en la vida i tradició de l’Església. Aquest diumenge és un bon dia per recordar i per pregar pels pastors de l’Església: Papa, bisbes, preveres. El beat Pau VI va voler que precisament aquest diumenge fos un dia de pregària a favor de les vocacions sacerdotals i a la vida consagrada.

La missa dominical és el moment privilegiat per sentir-nos i ser comunitat cristiana, ovelles del ramat eclesial que segueix el pastor diví. El Vaticà II diu que «cal esforçar-se per tal que el sentit de la comunitat parroquial floreixi, sobretot, en la celebració comunitària de la missa dominical». I el Concili Provincial Tarraconense insisteix en la necessitat de «celebrar el diumenge com a dia joiós del Senyor ressuscitat a partir del seu element central, que és l’Eucaristia, i de tot allò que l’ha d’acompanyar com a festa primordial, en la qual els fidels, reunits en l’Esperit Sant, escolten la Paraula de Déu i participen en el misteri pasqual, amb l’experiència renovada de la seva condició de membres de l’Església de Déu, i en acció de gràcies i de lloança».

En aquest diumenge del Bon Pastor preguem perquè no manquin en l’Església els ministres (servidors) de la Paraula i dels Sagraments.

———————————————————————————————————

TROBADA PASQUAL 2016

“Jo sóc el cep i vosaltres les sarments”

AVUI, diumenge dia 17 d’abril

a Les Cabanyes, poble natal del

Venerable Dr. Josep Torras i Bages

recordant el centenari de la seva mort

a les 6 de la tarda

a l’esplanada de l’antiga església:

Eucaristia solemne presidida pel bisbe Agustí Cortés,

lectura de les aportacions de les parròquies a l’Objectiu diocesà

i ofrena dels arxiprestats.

ATENCIÓ: Avui NO es celebrarà la missa vespertina a la Basílica.

Primeres Comunions: Aquest diumenge dia 17 d’abril iniciem les tandes de Primeres Comunions, que seran cada diumenge fins a finals del mes de maig. Aquestes celebracions seran a la missa de les 12 del migdia, a Santa Maria. Durant el mes de maig també hi haurà Primeres Comunions, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, a la missa de les 11 del matí.

En aquestes celebracions pregarem especialment perquè els infants que fan la primera comunió visquin cada dia més units a Jesús. Pregarem, també, perquè els seus pares i familiars sàpiguen ajudar-los a créixer com a cristians i perquè els catequistes i tots els qui els han ajudat a conèixer Jesucrist continuïn realitzant la seva tasca acompanyats de la benedicció de Déu.

Trobada de Confirmació i postconfirmació: Aquesta Trobada té lloc aquest cap de setmana a la Casa de Colònies de Penyafort.

Diumenge 1 de maig: Trobada Parroquial. Aquest any no hi haurà la ja tradicional  “Sortida Parroquial de l’1 de maig”. En el seu lloc tindrem, a la tarda, una TROBADA de reflexió i estudi entorn de la temàtica que proposa el Pla Pastoral. Reserveu-vos aquesta data.