DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

1 DE MAIG DE 2016

LA PRESÈNCIA DE CRIST CONFORTA LA NOSTRA FEBLESA

Ens trobem ja cap al final del Temps Pasqual. Fa molts dies que vivim el fervor i la joia de la resurrecció i correm el risc de cansar-nos, o, millor dit, d’acostumar-nos a la joia pasqual sense el fervor dels primers dies. És per això que l’oració col·lecta d’aquest diumenge ens fa demanar no minvar el fervor pasqual.

Les primeres comunitats que havien de deixar el judaisme i passar al cristianisme tenien dificultats i tensions entre els seus membres, cosa que provocava desànim en alguns. A l’evangeli, hi trobem paraules que asserenen el cor i donen pau a la vida. La promesa de l’Esperit enfortirà la fe i la caritat de les joves comunitats cristianes.

El Crist ressuscitat continua present entre nosaltres. No ens deixa mai sols ni orfes. El seu Esperit està sempre present a l’Església. La Paraula de Déu ens vol convèncer d’aquesta veritat. La pau de Crist ressuscitat conforta la nostra feblesa, resisteix el dolor, les proves, les humiliacions. És una pau que prové de l’interior i ningú no ens la pot prendre. La pau que dóna el món és més il·lusió que alegria, mentre que la pau de Crist és alegria alliberadora, que omple el cor i, fins i tot, allibera de la por a la mort. Estem esperant Pentecosta i cal preparar-nos per rebre l’Esperit Sant que Jesús va prometre, el qual donarà la pau desitjada, que omple de joia la vida de tota l’Església.  L’Esperit Sant continua essent el protagonista visible de la vida de l’Església i de tots els qui la formem.

——————————————————————————————————————-

Diumenge 1 de maig: Trobada Parroquial. Aquest any no hi haurà la ja tradicional  “Sortida Parroquial de l’1 de maig”. En el seu lloc tindrem una TROBADA de reflexió i estudi entorn de la temàtica que proposa el Pla Pastoral. Serà a les 6 de la tarda, a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Després d’haver tractat, en grups, durant el passat trimestre, el tema  “Crida a l’autenticitat de vida”, ens proposem, ara, reflexionar sobre el segon gran tema que proposa el Pla Pastoral : “Crida a l’evangelització”. Un bon mitjà evangelitzador és “L’ACOLLIDA”. Revisarem com la fem i com la podem millorar. US ESPEREM!

Curs bíblic: El proper dimarts dia 3 de maig, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Ac 2,1-13. Estudi (punts 1-2) La Vinguda de l’Esperit Sant (p. 57).

Consell pastoral parroquial: Es reunirà dijous, dia 4, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Reunions de pares de nens de primer curs de Catequesi: Properament tindrem la reunió de final de curs amb els pares i mares dels nens que han fet el primer curs de Catequesi.

• Divendres dia 6, a les 9 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta, a la rectoria de Santa Maria.
  • Divendres dia 13, a les 9 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Celebracions de final de curs de primer i segon de Catequesi:

• Dimarts dia 17, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7, els grups de segon curs.
  • Dilluns dia 23, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7, els grups de primer curs.

Pàgina WEB: www.parroquiesdevilafranca.org.

Consulteu-la!