DE L’ANY SANT DE LA MISERICÒRDIA

8 DE MAIG DE 2016

FESTA DE COMIAT

La festa de l’Ascensió no deixa de ser una festa de comiat. Per a la litúrgia que celebrem és un comiat doble: Jesús s’acomiada dels seus apòstols, i nosaltres ens acomiadem del Temps Pasqual, tot i que el conclourem el proper diumenge amb la plenitud de l’Esperit Sant. Tenint en compte que en el nostre país, des de fa uns anys, hem passat a celebrar la festa de l’Ascensió en diumenge, ens trobem doncs, al penúltim diumenge del Temps Pasqual. És un diumenge en què celebrem una festa especial: la solemnitat de l’Ascensió. Per això aquest penúltim diumenge del temps de Pasqua té una especial connotació, ja que la terra s’uneix al cel en la persona de Jesús. Jesús tornant al Pare ens dóna l’esperança que també nosaltres un dia hi anirem, perquè, com diu la col·lecta de la missa «a la glòria on ha arribat el Cap també el cos té l’esperança d’arribar-hi».

La festa de l’Ascensió ens fa mirar cap al cel, és la fita de la nostra vida humana. No ens volem distreure tant amb els assumptes terrenals, sinó començar a mirar Crist, el qual se n’ha anat a preparar-nos un lloc al cel. Mirar el cel ens allibera de tantes coses… Tot queda relativitzat quan sabem que la nostra pàtria és el cel.

Encara que Jesús s’ha absentat de nosaltres perquè ha pujat al Pare, per l’Eucaristia continua present entre nosaltres, encara que de forma sacramental. A cada Eucaristia, Jesús s’hi fa present per alimentar la nostra esperança en el Regne del cel.

Amb les paraules del Virolai demanem-li a Maria, la Mare de Déu i Mare nostra: «guieu-nos cap al cel».

————————————————————————————————————–

Xerrada-testimoni: El Sr. Andreu Retamal, que recentment ha peregrinat al país de Jesús, ens explicarà les seves Vivències de Terra Santa, dilluns dia 9 de maig, a les 7 de la tarda, a la sala parroquial Mn. Vinyeta. Tothom hi és convidat.

Festa de la Mare de Déu de Fàtima: La celebrarem el proper divendres dia 13. A les 8 del vespre, Eucaristia a la seva capella. Aquest dia no hi haurà missa vespertina a la Basílica.

Reunió de pares de nens de primer curs de Catequesi:

Divendres dia 13, a les 9 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Hospitalitat de Lourdes: Trobada amb malalts a Montserrat, el proper dissabte dia 14 de maig. Els acompanyaran voluntaris i voluntàries de l’Hospitalitat de Lourdes i de la Pastoral de la Salut.

Celebració comunitària del sagrament de la santa Unció: Serà el diumenge dia 22 de maig, a la missa de les 8 del vespre, a la Basílica de Santa Maria. Les persones interessades a rebre aquest sagrament, i que reuneixin les condicions necessàries, hauran de ser a l’església un quart d’hora abans.

Celebracions de final de curs de primer i segon de Catequesi:

Dimarts dia 17, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7, els grups de segon curs.

Dilluns dia 23, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7, els grups de primer curs.

A més d’aquestes celebracions, el dissabte dia 21, a les 6 de la tarda, al pati del Col·legi de sant Ramon, FESTIVAL MUSICAL, obert a tots els nens i nenes de Vilafranca.

Pàgina WEB : www.parroquiesdevilafranca.org.

Consulteu-la!