18 DE SETEMBRE DE 2016

Com dèiem en el Full anterior, setmanalment publicarem les reflexions que vàrem llegir cadascun dels dies de la Novena, totes elles tretes d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

LA PÀTRIA (CATALUNYA)

“Sempre han estat la Fe i la Pàtria les que m’han posat la ploma als dits, essent els meus pobres escrits un complement dels meus deures de sacerdot i de ciutadà.

Crist, restaurador de la naturalesa, és el cor de la nació catalana, i al suau i ordenat ritme de sa sabiduria i amor es movien els fundadors i pares de nostre poble.

La pàtria no és la terra i les roques del país: la pàtria és una cosa espiritual encarnada en el terreny que trepitgem; com la casa natal en què tenim posats els nostres afectes, no és l’argamassa, les pedres i les bigues, sinó la seva forma, sa existència actual.

L’amor a la pàtria es redueix a l’amor al pròxim en son grau més excel·lent, puix la pàtria significa aquella part del llinatge humà més identificada amb nosaltres pels vincles de la sang, dels costums i sentiments, i pel veïnat de l’habitació aquí a la terra.

Convé, doncs, servar i fomentar l’esperit, que és la substància de la pàtria. La substància fa la cosa: perdent-se aquella es perd aquesta; per lo qual si l’esperit català es dissipava, quedaria també desvanescuda la pàtria. El que ens quedaria  fóra un nom buit de tota realitat, la supressió dels sentiments patriòtics, o sia la fraternitat universal igual a zero”.

+  Josep Torras i Bages

——————————————————————————————————————–

Catequesi parroquial curs 2016-2017

“VINE I HO VEURÀS”

INSCRIPCIONS:

Els pares dels nens i nenes que faran tercer curs de primària a l’Escola, poden inscriure el seu fill/a al primer curs de Catequesi. Els pares dels nens i nenes que l’any passat varen fer primer curs de Catequesi, i volen que facin el segon, els han d’inscriure novament.

INICI DE LES SESSIONS DE CATEQUESI:

Primer curs: Dilluns 3 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

Segon curs: Dimarts 4 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

REUNIÓ DE CATEQUISTES:

Les catequistes dels dos cursos tindran una primera reunió, amb el mossèn, dimecres dia 28 de setembre, a 2/4 de 6 de la tarda, a la rectoria.

“DIVER-CAT” / TROBADES DE POST-COMUNIÓ:

Adreçades a nenes i nens que ja han fet la 1ª Comunió. Les trobades són els dissabtes a la tarda. Inscripcions: del 3 al 7 d’octubre, a partir de 2/4 de 7 de la tarda, a la rectoria.

90ª ROMERIA A MONTSERRAT – del 14 al 17 d’octubre

La Romeria d’enguany té dos subratllats: és l’Any Sant de la Misericòrdia i, per tant, la Romeria a Montserrat és una ocasió propícia per celebrar aquest Jubileu extraordinari. I és la Romeria núm. 90, una dada significativa que demana quelcom extraordinari. Per això, a més dels actes tradicionals, ens proposem fer un DINAR DE GERMANOR el diumenge dia 16, possibilitant la participació de les persones que només pugen a Montserrat aquest dia. Les inscripcions pel viatge en autocar i pel dinar es fan al despatx parroquial (dilluns, dimecres i divendres de 7 a 9 del vespre).