2 D’OCTUBRE DE 2016

Aquí teniu una altra de les reflexions que vàrem llegir durant la Novena a Sant Fèlix, treta d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

LA GUERRA

“El militarisme no pot ésser una forma social cristiana en una època de civilització, perquè significa la força àrbitre de la independència i llibertat dels pobles, l’opressió del poderós sobre el dèbil. És el materialisme polític. Manifesta l’absència d’un principi espiritual en la regularització de les relacions d’uns pobles amb altres. El militarisme no lliga amb el Cristianisme.

Grosses són les calamitats que avui pesen sobre Europa: mils i mils d’homes morts, víctimes de les bombes i bales, altres engolits pel mar en l’enfonsament dels barcos, més mils encara esguerrats per tota la vida, cecs, sords, mancos, coixos, famílies que queden sense ningú dels qui els guanyaven el pa, pares sense fills, fills sense pares, ciutats destruïdes, nacions que perden la nacionalitat, grans temples enrunats, biblioteques i museus cremats, la fam i misèries de tota mena regnant en països abans rics i de vida abundant i còmoda: aquest és l’espectacle que avui donen al món les nacions que es tenien per les més civilitzades, que semblaven l’exemplar que havien d’imitar totes les altres”.

+  Josep Torras i Bages

—————————————————————————————————————–

INICI DE LES SESSIONS DE CATEQUESI :

Primer curs: Dilluns 3 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

Segon curs: Dimarts 4 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda.

“DIVER-CAT” / TROBADES DE POST-COMUNIÓ: Adreçades a nenes i nens que ja han fet la 1ª Comunió. Les trobades són els dissabtes a la tarda. Inscripcions: del 3 al 7 d’octubre, a partir de 2/4 de 7 de la tarda, a la rectoria.

CURS BÍBLIC. PRIMER DIA DE CURS: El proper dimarts dia 4 d’octubre, a ¾ 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Ac 3,1-26. Estudi (punts 1-2) La guarició d’un invàlid. Los Hechos (pag. 87) Curación del paralítico.

CONSELL PASTORAL PARROQUIAL: La primera reunió de curs del Consell pastoral parroquial serà el proper dijous dia 6 d’octubre, a les 9 del vespre, a la rectoria.

DIES DE CELEBRACIONS DE BATEIGS: Abans del Temps d’Advent, durant el qual no hi ha celebracions baptismals, hi ha previst celebrar bateigs els diumenges 23 d’octubre i 13 de novembre.

90ª ROMERIA A MONTSERRAT

del 14 al 17 d’octubre

La Romeria d’enguany té dos subratllats: és l’Any Sant de la Misericòrdia i, per tant, la Romeria a Montserrat és una ocasió propícia per celebrar aquest Jubileu extraordinari. I és la Romeria núm. 90, una dada significativa que demana quelcom extraordinari. Per això, a més dels actes tradicionals, ens proposem fer un DINAR DE GERMANOR el diumenge dia 16, possibilitant la participació de les persones que només pugen a Montserrat aquest dia. Les inscripcions pel viatge en autocar i pel dinar es fan al despatx parroquial (dilluns, dimecres i divendres de 7 a 9 del vespre).