16 D’OCTUBRE DE 2016

Aquí teniu una altra de les reflexions que vàrem llegir durant la Novena a sant Fèlix, treta d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

L’EUCARISTIA

“L’Eucaristia és el centre, la substància, l’essència del culte catòlic, és la vida de la Humanitat cristiana, és el focus que difon el calor espiritual a tots els membres del Cos místic de Jesucrist; i és la vida social i individual, perquè no solament santifica als homes en particular, no solament els uneix amb Déu, sinó que també els uneix els uns als altres, per a fer de tots els homes com una sola massa, un sol cos, una sola persona, com dels diferents grans de blat i dels diferents grans de raïm.

Verdaderament l’Eucaristia és com la substància del cristianisme. De consegüent tant com pugem honrem-la, venerem-la i estimem-la.

¿Com voleu que els primitius cristians aguantessin tres-cents anys de persecucions crudelíssimes, sense esperances humanes, durant molt temps, de que un dia veiessin la llibertat de la fe, si no hagués sigut aquest Pa celestial que els delectava i fortificava?”

+ Josep Torras i Bages

—————————————————————————————————————–

90ª ROMERIA A MONTSERRAT

Aquest cap de setmana, des de divendres fins dilluns, té lloc la  ROMERIA DE VILAFRANCA A MONTSERRAT. Enguany celebrem la núm. 90, precisament l’any que commemorem el Centenari de la mort del bisbe Torras i Bages. Només 10 anys després de la seva mort, Vilafranca iniciava la seva primera Romeria al Santuari de la Mare de Déu.

“A Montserrat, va escriure el Bisbe Torras, convergeixen els sentiments i les forces de tots els catalans: ets, o Santa Muntanya de la Pàtria, un sublim aglutinant d’esperits! A la Pàtria en diem mare, però aquesta mare té una altra Mare, que és la gloriosa i sempre humil Verge Maria… Conserveu, oh Mare i celestial Patrona, el vigor al nostre Poble; conserveu la unió entre tots els seus fills; pregueu per tota la terra catalana que teniu encomanada”.

XXII JORNADES DE FORMACIÓ i ANIMACIÓ PASTORAL

Els propers dilluns, dimarts, dimecres i dijous

de 2/4 de 10 a 11 del vespre, a la sala Mn. Vinyeta

Lema: “FEM CAMÍ EN L’ANY DE LA MISERICÒRDIA”.     Dilluns: “Papa Francesc: reflexions sobre l’amor i la família”.

Dimarts: “El bisbe Torras i Bages. Missatges per al nostre temps”.

Dimecres: “Pistes per a una parròquia renovada i en sortida”.

Dijous: “R. Llull 700 anys. Inspiracions per al nostre cristianisme”.

Catequesi de Confirmació : “Regala’t una experiència nova”: Per a joves, a partir de 3r d’ESO. INSCRIPCIONS: fins el 21 d’octubre, al despatx parroquial. Dilluns, dimecres i divendres, de 7 a 9 del vespre.

Concert de l’Escolania de Montserrat: El divendres 11 de novembre tindrem novament el goig de tenir entre nosaltres l’Escolania de Montserrat, que ens oferirà un concert a benefici de les obres de restauració de la Basílica de Santa Maria. El donatiu és de 15 euros. Podeu adquirir entrades als establiments de costum, al despatx parroquial i a la sagristia de la Basílica.